تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۰۲۶۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان اعلام کرد:
۲۵۰ اثر تاریخی خوزستان در انتظار ثبت ملی
خوزستان به عنوان استان برتر با ده میلیون دلار صادرات در بخش صنایع گردشگری در سال گذشته شناخته شد که این امر نشان از ظرفیت بالای خوزستان است
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: خوزستان بیش از ۲۵۰ پرونده ثبت ملی آثار دارد که در این زمینه از استان‌های برتر کشور است.

افشین حیدری، روز یکشنبه در همایش نکوداشت روز جهانی گردشگری اظهار داشت:  از مهم‌ترین موضوعات پس از تحریم رونق گردشگری است و برای چند برابر شدن حضور گردشگر در سال‌های آینده باید راهکارهای مختلف در خوزستان ارائه بشود.

وی افزود: گردشگری فرآیندی است که همه دستگاه‌ها در آن دخیل هستند و اگر هر کدام نتوانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند این چرخه ضعیف عمل خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان اینکه کمیته‌های گردشگری در شهرستان‌های خوزستان تشکیل شد، بیان کرد: این کمیته‌ها با هدف ایجاد چشم‌انداز و برنامه‌های مشخص و مدون برای آینده در بخش گردشگری تشکیل شده است.

وی گفت: خوزستان به عنوان استان برتر با ده میلیون دلار صادرات در بخش صنایع گردشگری در سال گذشته شناخته شد که این امر نشان از ظرفیت بالای خوزستان است.

حیدری با اشاره به اینکه بازارچه‌ها و کارگاه‌ها در حوزه گردشگری باید بهتر دیده شوند، عنوان کرد: با راه‌اندازی صادرات صنایع دستی اتاق طراحان و اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی در خوزستان شکل گرفت.

وی افزود: از مشکلات حوزه گردشگری در خوزستان ثبت نبودن، عدم تعیین حریم و تداخلات در برخی از آثار استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان اینکه خوزستان بیش از 250 پرونده ثبت ملی آثار دارد، بیان کرد: در خوزستان باید به سمت ایجاد زیرساخت‌های مناسب و برنامه ریزی منسجم برای ورود گردشگران حرکت کرد و شرایط را برای بخش خصوصی هموار ساخت.

وی گفت: با دادن یارانه و سوبسید و ارائه امکانات و معافیت‌ها به بخش خصوصی بسته حمایتی برای سرمایه گزاران خوزستانی تعیین کنیم تا علاوه بر ایجاد زیرساخت‌های مناسب در خوزستان تورهای خوزستان‌گردی نیز فراهم شود.

حیدری با بیان اینکه تور زندگی کوچ عشایری از پتانسیل‌های خوزستان است، بیان کرد: مضیف بردیه از روستاهای سوسنگرد به عنوان هدف در جوامع دنیا معرفی شده که این امر فرصتی برای خوزستان است و در این راستا باید از کسانی که در بحث ایجاد اقامت‌های بوم‌گردی فعالیت می‌کنند حمایت کرد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار