تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۰۲۸۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود نقدینگی؛ اساسی‌ترین مشکل دامداران خوزستان
کمبود نقدینگی، اساسی ترین مشکل دامداران استان است و هیچ منبع مطمئن و قابل توجهی برای تامین سرمایه در گردش دامداران وجود ندارد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کمبود نقدینگی، اساسی ترین مشکل دامداران استان است و هیچ منبع مطمئن و قابل توجهی برای تامین سرمایه در گردش دامداران وجود ندارد.

محمد مشکورزاده اظهار کرد: بیشتر دامداران استان بخصوص دامداری‌های سنتی با این مشکل مواجه هستند که با رفع این مساله می‌توان به رونق صنعت دامداری در استان کمک کرد؛ با رونق دامداری‌های استان می‌توانیم شاهد اشتغال بیشتر، بهبود بازار و تولیدات محصولات دامی در خوزستان باشیم.

وی با اشاره به عدم پرداخت وجه شیر خریداری شده توسط کارخانجات لبنی به تولیدکنندگان شیر افزود: شرکت‌هایی که شیر را از مراکز عرضه یا دامداران خریداری می‌کنند، وجه شیر خریداری شده را با تاخیر پرداخت می‌کنند که این مساله برای دامداران مشکل ساز شده است.

مشکورزاده تصریح کرد: تولیدکننده به نقدینگی نیاز دارد تا علوفه مورد نیاز دام خود را تامین کنند اما پرداخت با تاخیر بهای شیر از سوی کارخانجات لبنی مساله‌ای است که باید به آن رسیدگی شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: عدم تناسب قیمت تمام شده گوشت قرمز با قیمت گوشت در بازار یکی دیگر از مشکلات دامداران استان است؛ با وجود ظرفیت بالای واحدهای پرواربندی در استان، این واحدها به دلیل عدم تناسب قیمت با 50 درصد ظرفیت خود فعال هستند.

مشکورزاده عنوان کرد: استان در همه زمینه‌های تولیدات دامی فعال است، به گونه‌ای که بیشترین جمعیت گاومیش در خوزستان وجود دارد و همچنین در تولیدات طیور رتبه هفتم را در کشور به خود اختصاص داده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار