تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۰۲۸۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اين کارها را قبل از گم شدن لپ تاپ انجام دهيد
با توجه به اينکه رايانه شخصي هر فرد منبعي از اطلاعات مهم و خصوصي وي است، همواره بايد به نگهداري اين اطلاعات توجه داشت و موارد پيشگيرانه را در نظر گرفت
خوزنیوز: سارقان معمولي يا سودجويان به دنبال فرصت چند دقيقه اي مي گردند تا به اطلاعات شما دسترسي پيدا کنند.

به گزارش خوزنیوز؛ با توجه به اينکه رايانه شخصي هر فرد منبعي از اطلاعات مهم و خصوصي وي است، همواره بايد به نگهداري اين اطلاعات توجه داشت و موارد پيشگيرانه را در نظر گرفت.

1- تنظيم رمزعبور و قفل شدن خودکار

هر چند که هکرها در اين زمينه مشکلي ندارند و مي توانند از طريق جدا کردن هارد ديسک از لپ تاپ دسترسي مستقيم به آن داشته باشند ولي به هر حال مي تواند به عنوان عاملي بازدارنده در برابر سارقان معمولي يا سودجوياني باشد که دنبال فرصت چند دقيقه اي مي گردند تا به اطلاعات شما دسترسي پيدا کنند يا بتوانند بدافزار روي سيستم نصب کنند، فراموش نکنيد که رمز عبور را هم براي بيدار شدن سيستم از حالت sleep و هم براي Screen Saver تنظيم کنيد.

2- هارد ديسک را رمزگذاري کنيد

ساده ترين راه براي اطمينان از اطلاعات روي هاردديسک اين است که با استفاده از نرم افزارهايي نظير FileVault (براي سيستم‌عامل مک) و BitLocker (براي ويندوز) آن را رمزگذاري کنيد، به خاطر داشته باشيد که حتما کليد بازيابي اطلاعات رمزگذاري شده را در جايي مطمئن قرار دهد، زيرا شايد روزي احتياج داشته باشيد که اطلاعات را بازيابي کنيد يا ممکن است مادربرد لپتاپ به هر دليلي خراب شود.

3- فايل‌هاي مهم خود را در سرويس‌هاي ابري ذخيره کنيد

از دست دادن لپ تاپ هميشه امري غيرقابل انتظار است و بدترين حالت زماني رخ مي دهد که فايل‌هاي خود را فقط روي لپ‌تاپ ذخيره کرده باشيد و همچنان برخي از آنها نياز به کار داشته باشند، عقلاني به نظر مي رسد که آنها را در جاي ديگري هم نگه داشت، سرويس‌هاي مبتني بر رايانش ابري زيادي در حال حاضر وجود دارند مانند دراپباکس، باکس و وان درايو.

4 – از لپ تاپ، پشتيبان بگيريد

حتي در صورت استفاده از سرويس‌هاي پشتيبان‌گيري مبتني بر رايانش ابري، باز هم لازم است که به طور مداوم از اطلاعات خود نسخه پشتيبان بگيريد.

5 – به پلتفرم ايميل مبتني بر ابر يا سرور سوئيچ کنيد

برغم وجود پلتفرم‌هاي ايميلي مبتني بر ابر و سرور کاربران خيلي کمي هستند که ايميل‌هاي دانلود شده را در سرويس‌هاي ديگر ذخيره کنند، همين امر باعث مي شود زماني که بر حسب اتفاق لپ تاپ گم يا دزديده شود و اطلاعات از بين برود راهي براي بازيابي آنها وجود نداشته باشد.

6-کد رجيستر کردن نرم افزارهايي که به سختي پيدا مي شوند را در جايي نگه داريد

به جرأت مي توان گفت احتمال پيدا نکردن کد رجيستر براي نرم افزارهايي که به صورت آنلاين وجود ندارند بسيار کم شده است ولي به هر حال ممکن است که اتفاق بيفتد، براي همين لازم است که به تناوب از کد رجيستر نرم افزارهايي که نصب کرده ايد نسخه پشتيبان تهيه و در جايي ذخيره کنيد.

7-هارد ديسک‌هاي قابل حمل و فلش ديسک‌ها را هم کدگذاري کنيد

اگر عادت داريد اطلاعات را روي هارد ديسک‌هاي قابل حمل يا فلش ديسک ذخيره کنيد؛ حتما بايد اطلاعات را کدگذاري کنيد، چرا که احتمال گم شدن يا دزديده شدن آن‌ها به اندازه لپ تاپ است.

8-لپ تاپ را براي رديابي از راه دور يا حتي پاک کردن اطلاعات تنظيم کنيد

با توجه به طرح و برنامه اي که شما داريد و نوع تنظيم، قادر خواهيد بود که بوسيله نرم افزارهاي خاصي دستگاه دزديده شده خود را رديابي کنيد يا حتي از راه دور آن را پاک کنيد، ولي بهتر است در چنين مواقعي حتي اگر ميدانيد که لپ‌تاپ در نزديکي شما است به تنهايي اقدام به بازيابي نکنيد و حتما از پليس کمک بگيريد، اگر که امکان بازيابي لپ تاپ وجود ندارد مي توانيد از راه دور اقدام به پاک کردن اطلاعات کنيد، تا حداقل فکرتان راحت باشد که کسي به اطلاعات شما دسترسي پيدا نکرده است.
:
:
:
آخرین اخبار