تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۰۲۹۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان خبر داد:
آموزش برخورد با بیماری کورنا برای حجاج در خوزستان
معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان از آموزش برخورد با بیماری کورنا ویروس برای حجاج استان در زمان رفت و برگشت و فعالیت پایگاه مراقبت مرزی مستقر در فرودگاه اهواز خبر داد
معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان از آموزش برخورد با بیماری کرونا ویروس برای حجاج استان در زمان رفت و برگشت و فعالیت پایگاه مراقبت مرزی مستقر در فرودگاه اهواز خبر داد.

جلسه آموزشی آمادگی برخورد با بیماری کرونا ویروس در سالن اجتماعات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

با توجه به افزایش موارد بیماری کرونا ویروس در طی یک ماه اخیر در کشور عربستان و نزدیک شدن زمان بازگشت حجاج و به منظور آمادگی بخش بهداشت و درمان در خصوص مقابله با بیماری کرونا ویروس، این جلسه با حضور پزشکان فوکال پوینت درمان بیماری در بیمارستان‌ها، کارشناسان کنترل عفونت بیمارستان ها و کارشناسان مراکز بهداشت شهرستان‌ها برگزار شد.

در این جلسه، ناصر ضیغمی معاون فنی مرکز بهداشت استان در خصوص ضرورت آمادگی بخش بهداشت برای شناسایی و کنترل بیماری مطالبی بیان کرد و همچنین توضیحاتی در مورد اقدامات انجام شده از سوی معاونت بهداشت در رابطه با آموزش حجاج در زمان رفت و برگشت و فعالیت پایگاه مراقبت مرزی مستقر در فرودگاه اهواز ارائه شد.

دکتر یوسفی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری نیز مطالبی در خصوص وضعیت بیماری در کشور عربستان، چگونگی انتقال و پیشگیری از بیماری، احتیاطات استاندارد در بیمارستان‌ها و مدیریت بحران بیماری در بیمارستان بیان کرد.

گفتنی‌ست، بیماری کرونا ویروس از نوع MERS از جدیدترین ویروس‌های شناخته شده از خانواده کرونا ویروس‌ها هستند که باعث بیماری تنفسی کشنده‌ای در انسان می‌شود که می‌تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود، خوشبختانه در سال جاری موردی از این بیماری در کشور گزارش نشده است.
:
:
:
آخرین اخبار