تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۲۹۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور مشاور وزیر صنعت؛
موانع راه اندازی مجدد کارخانه قند شوش بررسی شد
با حضور مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت و جمعی از مسوولان استانی و محلی موانع و مشکلات راه اندازی مجدد کارخانه قند شمال خوزستان در شوش بررسی شد
با حضور مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت و جمعی از مسوولان استانی و محلی موانع و مشکلات راه اندازی مجدد کارخانه قند شمال خوزستان در شوش بررسی شد.

رجبعلی صادقی روز چهارشنبه در نشست بررسی موانع راه اندازی کارخانه قند شوش پس از 14 سال تعطیلی افزود:به منظور تسریع در راه اندازی مجدد و احیای این کارخانه ، مدیریت اجرای این کارخانه به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منتقل گردید.

رییس هیت حمایت از صنایع ورشکسته با بیان اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار برای بازساری و احیای کارخانه قند شمال خوزستان افزود: این اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به این کارخانه قند اختصاص یافته و مقرر شد مابقی اعتبار مورد نیاز طبق نظر مدیر اجرایی تامین می شود.

وی ابراز امیدواری کرد با تصمیم اتخاذ شده هرچه زودتر عملیات نوسازی و بازسازی کارخانه مذکور آغاز شود تا بتوان برای کشت چغندرقند در منطقه شمال خوزستان برنامه ریزی کرد.
صادقی گفت:کارخانه قند شمال خوزستان کارخانه ای بسیار مهم بوده که راه اندازی مجدد آن در اشتغال و تولید در استان خوزستان نقش بسزایی دارد.

فرماندار شهرستان شوش نیز در این نشست گفت:شهرستان شوش قطب کشاورزی استان خوزستان بوده که با وجود خط آهن و جاده ترانزیتی و مرز مشترک با عراق از جایگاه اقتصادی بالایی برخوردار می باشد.

رضا نجاتی گفت:با تدبیر اتخاذ شده امیدواریم با درایت و مدیریت جدید حداکثر ظرف مدت یکسال آینده شاهد راه اندازی مجدد این کارخانه باشیم.

وی راه اندازی مجدد کارخانه قند شمال خوزستان را در تولید و اشتغال جوانان شهرستان شوش موثر دانست و گفت:احیای مجدد این کارخانه موجب احیای کشت چغندرقند در شمال استان می شود.

فرماندار شوش از تشکیل ستاد پیگیری و راه اندازی کارخانه قند شوش در این فرمانداری خبر داد.

سید راضی نوری نماینده مردم شوش درمجلس شورای اسلامی گفت:راه اندازی این کارخانه یک رویداد مهم اقتصادی در منطقه شمال خوزستان خواهد بود که نقش بسیار مهمی در اشتغالزایی و رونق اقتصادی و نیز توسعه کشاورزی منطقه دارد.

امام جمعه شوش نیز گفت:تعطیلی کارخانه قند به بخش کشاورزی و اشتغال شهرستان شوش خسارت جدی وارد کرد.

حجت الاسلام سیدمحمد امام گفت:این کارخانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و راه اندازی مجدد آن نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان نیز از چغندرقند به عنوان یکی از محصولات فوق استراتژیک نام برد و گفت:کشت این محصول برای بخش کشاورزی به جهت سودآوری بسیار حایز اهمیت است ضمن اینکه از نظر حفظ و پایداری تولید ، حاصلخیزی خاک و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی مهم و قابل توجه است.

کیخسرو چنگلوایی گفت:از سال 82 تا92 بدلیل تعطیلی دو کارخانه قند شوش و اهواز کشت چغندرقند در استان خوزستان متوقف شد اما از سال 92 با همکاری و همراهی کشاورزان کشت چغندر قند در سطح دو هزار هکتار شروع شد که این سطح در سال 93 به چهار هزارو600هکتار افزایش یافت و در خواست کشت این محصول از سوی کشاورزان به حدود 20 هزار هکتار رسیده است.

وی اظهار کرد:به دلیل تعطیلی دو کارخانه قند استان خوزستان محصول چغندر قند تولید این استان به استانهای اصفهان ، کرمانشاه و چهار محال و بختیاری حمل می شود که هزینه زیادی به کشاورزان تحمیل می کند.

چنگلوایی با پیش بینی افزایش سطح زیر کشت چغندر قند در استان خوزستان در افق توسعه به 45 هزار هکتار افزود:برای استحصال محصول چغندر قند این میزان سطح زیر کشت حداقل 13 کارخانه قند پنج هزار تنی یا 9 کارخانه هفت هزار تنی در استان خوزستان نیاز است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: کارخانه قند شوش
:
:
:
آخرین اخبار