تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۰۲۹۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زائران عتبات عالیات خود مراقبتی را در دستور کار قرار دهند
با توجه در پیش بودن ماه محرم و عزیمت جمعی از هموطنان به کربلای معلا به ویژه ایام اربعین حسینی، امکان انتقال بیماری وبا نیز افزایش می یابد
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان با استناد به گزارش 357 مورد قطعی وبا در عراق طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، از زائران عتبات عالیات خواست، خودمراقبتی را در دستور کار قرار دهند.

شهرام ترحمی چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های محلی آبادان افزود:با توجه در پیش بودن ماه محرم و عزیمت جمعی از هموطنان به کربلای معلا به ویژه ایام اربعین حسینی، امکان انتقال بیماری وبا نیز افزایش می یابد.

وی اظهار کرد:عراق به واسطه وضعیت بهداشتی نامناسب، به شدت مستعد رشد وبا می باشد، از این رو هموطنانمان در این کشور باید بیش از پیش مواظب سلامت غذایی خود باشند.

ترحمی شست و شوی دست ها، استفاده از آب های آشامیدنی سالم و بطری بسته بندی شده و تهیه مواد غذایی از مراکز تأیید شده تهیه را بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به وبا اعلام کرد.

وی با بیان استقرار گروه پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه برای مراقبت زائران عتبات عالیات، گفت:خود اظهاری زائران تنها راه شناسایی و معرفی بیماران به مراکز درمانی است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد:شهروندانی که نسبت به بیماری، خود اظهاری کنند از آزمایش های رایگان بهره مند می شوند.

وی گفت: 147 هزار و 905 نفر طی شش ماه نخست سالجاری از مرز شلمچه عبور کردند که 223 نفر با مراجعه به مرکز بهداشتی دانشکده و خوداظهاری نسبت به ابتلا به بیماری های تنفسی مورد معاینه پزشکی قرار گرفته و از آنها نمونه گیری خونی شد.

ترحمی افزود:طی این مدت در مرز شلمچه به یک هزار و 297 تن واکسن فلج اطفال و 683 تن واکسن سرخک تزریق شد.

این مسئول در دانشکده پزشکی آبادان در بخش دیگری از سخنانش با تشریح تلاش های این دانشکده در شهرستان های جنوب خوزستان برای جلوگیری از بیماری وبا، اظهار داشت:دو هزار و 231 مورد نمونه گیری از بیماران شهرستان ها صورت گرفت که موردی از بیماری وبا در آزمایش های صورت گرفته اعلام نشد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:طی شش ماه نخست سالجاری 543 مورد نمونه گیری از فاضلاب های شهرستان های زیرمجموعه دانشکده انجام شد که 78 مورد میکروب ناگ گزارش شد.

ترحمی در پایان سخنانش از همکاری شهرداری های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان در راستای سلامت محیط شهروندان تجلیل کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار