تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۰۲۹۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه هایی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا
این بیماری بر خلاف بیماری های سرماخوردگی حدود دو هفته علائم خود را نشان می دهد و از طرق مختلف از فرد مبتلا به دیگران منتقل می شود
رییس مرکز بهداشت شهرستان خرمشهر، رعایت اصول بهداشتی در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا معروف به «مرس» در بازگشت حجاج به کشور را ضروری خواند.

مهرداد پاریان زیتونی چهارشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه ها در خرمشهر، کرونا را بیماری خطرناک دانست و گفت:برای مقابله با این بیماری مردم باید به توصیه های مسئولان بهداشت و درمان برای پیشگیری از این بیماری توجه کنند.

پاریان زیتونی اضافه کرد:طی سال های گذشته کمترین وقوع بیماری در کشور اعلام شده است و شش مورد ابتلا به بیماری اعلام شد که تحت درمان قرار گرفتند.

وی افزود:این بیماری بر خلاف بیماری های سرماخوردگی حدود دو هفته علائم خود را نشان می دهد و از طرق مختلف از فرد مبتلا به دیگران منتقل می شود.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر، علائم از تب، سرفه، تنگی نفس و اختلال در دستگاه گوارش و کلیه به عنوان نشانه های این بیماری یاد کرد و افزود:ویروس کرونا از طریق شتر به انسان و انسان به انسان شیوع می یابد که عمده انتقال این بیماری تاکنون از راه خوردن شیر شتر بوده است.

وی در ادامه گفت:در اجتماعاتی نظیر مناسک حج در کشور عربستان، احتمال بروز بیماری های واگیردار به دلیل اینکه سیستم ایمنی بدن افراد دیابتی و سالخورده ضعیف می شود، افزایش می یابد.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر، رعایت اصول بهداشت فردی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری را ضروری خواند و گفت:شست و شوی دست ها، استفاده از ماسک در مواجه با افراد آلوده و مشکوک ضروری است.

پاریان زیتونی همچنین با بیان آغاز پیک دوم بیماری التور در فصل پاییز گفت:با توجه به آغاز فصل التور و برگزاری آیین های اربعین حسینی، کادر درمانی خرمشهر در مرز دریایی و زمینی شلمچه مستقر می شود.

وی اضافه کرد:سال گذشته خوشبختانه مواردی از بیماری التور در شهرستان مشاهده نشد، ولی اوضاع خوزستان برای بیماری التور بومی بوده و امیدواریم با تلاش های کارگروهای بهداشت و درمان از ورود این بیماری پیشگیری شود.

بیماری کرونا، ویروس عامل سندروم تنفسی خاورمیانه می باشد و برای نخستین بار، سال 2012 در کشورهای خاورمیانه به خصوص عربستان شناسایی شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار