تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۰۳۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تکلیف مالکیت زمین های اهدایی به جنگ زدگان آبادان چیست!
پس از پایان جنگ تحمیلی از سوی اداره راه و شهرسازی زمین هایی در مناطق مختلف شهر آبادان به مردم جنگ زده که به شهر خود برگشته بودند؛ واگذار شد و اکنون که 26 سال از پایان جنگ تحمیلی و اهدای زمین ها می گذرد اداره راه و شهرسازی تقاضای باز پس گیری این زمین ها را دارد
خوزنیوز: پس از پایان جنگ تحمیلی از سوی اداره راه و شهرسازی (با نام قدیم مسکن و شهرسازی) زمین هایی در مناطق مختلف شهر آبادان به مردم جنگ زده که به شهر خود برگشته بودند؛ واگذار شد. از آنجا که این زمین ها فاقد زیرساخت های لازم برای ساخت و ساز بودند مردم جنگ زده به ساخت و ساز در این زمین ها اقدام نکردند و اکنون که  26 سال از  پایان جنگ تحمیلی و اهدای زمین ها می گذرد اداره راه و شهرسازی تقاضای باز پس گیری این زمین ها را دارد.

عزیزالله شهبازی فرماندار آبادان در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز اظهار کرد: یک سری زمین‌های اهدایی به مردم جنگ‌زده آبادان در مناطق مختلف شهری است که این زمین ها توسط اداره راه و شهرسازی به صورت قرارداد واگذاری، سال ها پیش به مردم تحویل شده است.

وی ادامه داد: اکنون شهرداری بر اساس قانون از اداره راه و شهرسازی بابت این زمین ها طلب مالیات کرده است، راه و شهرسازی نیز به دلیل اینکه زمین ها را به مردم تحویل داده است پرداخت این مالیات ها را بر عهده آن ها گذاشته است.

فرماندار آبادان افزود: از بین شهروندان آبادانی کسانی هستند که براساس برگ واگذاری زمین تحویل گرفته اند، باید زمین های خود را بسازند و اگر توان ساخت و ساز را ندارند باید پروانه ساخت بگیرند و یا عوارض شهرداری را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مالیات میلیاردی راه و شهرسازی در کمیسیون ماده 77 مجلس برای شهرداری نوشته شده است، در حالی که مردم با دارا بودن برگ واگذاری ، مالک این زمین ها هستند. در همین راستا راه و شهرسازی اعلام کرده است که مردم باید ساخت و سازهایشان را انجام دهند.

شهبازی عنوان کرد: براساس قول نامه و قرارداد زمین ها تحویل مردم شده است و مردم مالک این زمین ها هستند و کلیه تعهدات ناشی از این مالکیت بر عهده آنان است اما با روندی که پیش می رود دولت بدهکار شده است و با وجود این قانون، قرارداد زمین ها را لغو می کند. مردم باید به قانون و مقررات پای بند باشند یا زمین هایشان را بسازند و یا سند ثبتی بگیرند.

وی بیان کرد: اگر تا یک ماه آینده با برگزاری کمیسیون ماده 77 ، راه وشهرسازی نتواند تکلیف زمین و سندهای واگذاری شده را مشخص کند محکوم به پرداخت مالیات ها خواهد شد.

فرماندار آبادان در پایان گفت: با این روند در واقع به مردم کمک می شود. راه حل این است که مردم برای سند ثبتی زمین ها اقدام کنند. اکنون قرارداد واگذاری زمین ها به پایان رسیده و این قرارداد غیر رسمی است و صاحبان زمین ها نمی توانند اقدام به فروش آنها بکنند. به اعتقاد من کاری که اکنون در حال انجام است بسیار ارزشمند است و مردم نیز از این فرصت باید بهره ببرند و پس از این همه سال که زمین ها را تحویل گرفته اند سند ملک خود را به نام و قطعی کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
0
0
اداره راه وشهر سازی ابادان به هیچ عنوان کسی راکه زمین دارد جهت گرفتن سندبه اداره ثبت اسناد واملاک جهت گرفتن سند معرفی نمیکند وگر نه مابه خاطر اینکه این زمین تنها سرمایه ای هست که داریم حاضر هستیم که مالیاتی گفته شده پرداخت بکنیم اما سند زمین را به ما بدهند به اقای فرماندار بگوید که اطلاعیه رسمی صادر فرماین جهت گرفتن سند زمینهای که برگه واگذاری از شهرسازی دارند
عسکری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
0
با این گرانی مصالح ودستمز کارگر واستاد کار وهزینه شهرداری با حقوق کارمند چطور میشه شروع بکار ساختمان کرد حداقل سند زمینها را بدن تا باسند زمین وام ساخت بگیریم بلکه بعد 30سال صاحب خانه شویم نه اینکه قرارداد زمین راباطل بکنند اقای فرماندار به مردم جنگ زده باید کمک کرد نه اینکه به انها ضربه زد وتنها سرمایه ای که دارند از انهابگیرید در ضمن سهر ساز که پول زمین را 30سال پیش گرفته ابادان یک شهر مرزی هست ودولت به پشتبانی مردم نیاز دارد
جمشیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
0
0
اقای استاندار به داد مردم ابادان برس ونگذار به راحتی با سرمایه وایند مردم شهید پرور ابادان بازی شود جهت گرفتن سند زمینهای که برگه واگذاری دارند به مردم ابادان کمک کنید
سبحا نی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
0
0
هر موقع به مردم ابادان احتیاج دارند مردم ابادان میشن شهید پرورومردمی که حق خودشون را نسبت به انقلاب ادا کردند اما موقعی که مردم به حمایت مسولین احتیاج دارند مسولین هیچگون کمکی به مردم نمی کنند این زمینها تنها سرمایه مردم ابادان هستند بعد از جنگ ستاد بازسازی از طرف دولت به مردم ابادان مصا لح مجانی میدادند تا مردم به ابادان برگردند اما حا لا میخواند حتا زمینها را از انها بگیرند وبه یه مشت سرمایه دار بدهند مثل اپارتمانهای نگین اروند که مسکن شهر سازی با مشارکت شرکتها سرما یه دار در کنار همان زمینهای واگذار به مردم د منطقه هلال بریم می سازند وبا قیمت با لا به مردم میفروشند .به داد مردم ابادان برسد وسند زمینها را به مردم بدهید
:
:
:
آخرین اخبار