تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۰۳۱۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای اولین بار
واقعه غدیر در خرمشهر بازسازی شد
بازسازی واقعه غدیر که برای اولین بار در خرمشهر اجرا می‌شود پس از اقامه نماز مغرب و عشا آغاز شد
واقعه غدیر برای نخستین بار در خرمشهر بازسازی شد.

فرمانده سپاه خرمشهر روز گذشته در حاشیه برگزاری مراسم بازسازی واقعه غدیر در این شهر اظهار کرد: بازسازی واقعه غدیر که برای اولین بار در خرمشهر اجرا می‌شود پس از اقامه نماز مغرب و عشا آغاز شد.

وی با بیان اینکه جمعیتی معادل 180 نفر در اجرای این برنامه همکاری می‌کنند، تصریح کرد: از این تعداد 30 نفر را عوامل اصلی این نمایش بزرگ هستند و جمعیتی معادل 150 نفر نیز به عنوان عوامل جانبی و سیاهی لشکر در اجرای این برنامه حضور دارند.

فرمانده سپاه خرمشهر «محمدرضا منصوری» یکی از کارگردانان خبره و صاحب عنوان در راستای بازسازی غدیر را به عنوان کارگردان این برنامه معرفی کرد و گفت: «محمدرضا منصوری» که چندین بازسازی واقعه غدیر را در چند شهرستان از جمله رامهرمز، مسجد سلیمان و چندین شهر دیگر در سطح کشور کارگردانی کرده و در سطح کشور نیز مورد تقدیر قرار گرفته است، کارگردانی این کار را در خرمشهر عهده دار شده و سعی شده از عوامل بومی از جمله هنرمندان، هیئت‌های مذهبی و مردمی، پایگاه‌های بسیج و مدارس به عنوان عوامل اجرا و نمایش استفاده شود.

حسین‌زاده در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه این برنامه برای نخستین بار در شهرستان اجرایی می‌شود استقبال و حضور پر رنگ مردم را شاهد هستیم.

وی هدف از اجرای این برنامه را پر رنگ کردن واقعه غدیر دانست و گفت: با توجه به اینکه ما شیعیان و موالیان امیر المومنین (ع) هستیم باید سعی کنیم که واقعه غدیر را روز به روز و سال به سال پر رنگ‌تر و پرشور‌تر کرده و هدف ما نیز گام برداشتن در مسیر عمل به این تکلیف بوده است.

فرمانده سپاه خرمشهر تداوم اجرای این برنامه را با کمک هیئت‌های مذهبی از دیگر اهداف برگزاری واقعه غدیر در خرمشهر عنوان کرد و گفت: انتظار داریم در سال‌های آینده هیئت‌های مذهبی پای کار آمده و می‌خواهیم کاری انجام دهیم که این اتفاق تثبیت شده و هرساله توسط هیئت‌های مذهبی و مردم به اجرا درآید.

حسین‌زاده همچنین از برگزاری جشن 2هزار نفری غدیر در روستای غرب کارون خبر داد و گفت: امشب همزمان با اجرای برنامه بازسازی واقعه غدیر در خرمشهر، مراسم جشن باشکوهی با جمعیت 2هزار نفره در یکی از روستاهای غرب کارون از روستاهای محروم شهرستان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این جشن با حضور امام جمعه مینوشهر، مداحان و شاعران مطرح شهرستان برگزار شده است.

فرمانده سپاه خرمشهر در پایان با بیان اینکه این دو برنامه برنامه‌های بزرگ و برنامه ریزی شده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر هستند از برگزاری سایر برنامه‌ها همچون جشن‌های مختلف در سطح پایگاه‌ها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی به صورت گسترده و درسطح شهرستان به مناسبت عید غدیر خبر داد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار