تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۰۳۱۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز اعزام دانش‌آموزان خوزستانی به جبهه‌های نور
قرار است در این دوره در مجموع 60 هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم از مدارس خوزستان به یادمان‌های شلمچه، شهدای هویزه، اروند، دهلاویه، فتح‌المبین و شهدای عشایر اعزام شوند
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) آموزش‌وپرورش خوزستان با اعلام آغاز اردوهای راهیان‌نور دانش‌آموزی از امروز 11 مهرماه، گفت: قرار است در این دوره در مجموع 60 هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم از مدارس خوزستان به یادمان‌های شلمچه، شهدای هویزه، اروند، دهلاویه، فتح‌المبین و شهدای عشایر اعزام شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی زرشناس با بیان این‌که حضور در این دوره از اردوهای راهیان نور کاملأ داوطلبانه است و ارتباطی به درس آمادگی دفاعی ندارد، اظهار کرد: ثبت‌نام از اول مهرماه در قریب به 1000 واحد بسیج دانش‌اموزی مدارس متوسطه دور دوم (واحدهای پیشگام) آغاز شده است.

وی با اشاره به شعار کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی امسال با عنوان "از مدرسه تا مدرسه"، توضیح داد: دلیل انتخاب این شعار این است که دانش‌آموزان از مدرسه خود به مدرسه عشق جهاد، دفاع، شهادت، ایثار و آمال‌های شهدا رهنمون می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که در این دوره از اردوها قرار است حال و هوای دوران اعزام به جبهه‌ها برای دانش‌آموزان تداعی و به همان صورت به جبهه‌های نور اعزام شوند، تصریح کرد: بدرقه کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی از مراکز مهم شهرها و با حضور خانواده‌های آن‌ها و مسئولان با تداعی حال و هوای روزهای دفاع مقدس و اعزام رزمندگان، انجام می‌شود.

زرشناس خاطرنشان کرد: در این اردوها که به‌مدت 2 روز و در پادگان شهید بهروز غلامی در قالب رزمایش فرهنگی‌رزمی برگزار می‌شود، با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و آشناکردن دانش‌آموزان با مفاهیم دفاع مقدس، سطح معرفتی و بصیرتی آن‌ها ارتقا می‌یابد.

وی با یادآوری این‌که در سال گذشته 54 هزار دانش‌آموز از مدارس خوزستان در قالب کاروان‌های راهیان نور به یادمان‌های دفاع‌مقدس اعزام شدند، ابراز امیدواری کرد که امسال این رقم به 60 هزار نفر افزایش یابد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 30 هزار دانش‌آموز دختر و 30 هزار دانش‌آموز پسر از مدارس متوسطه دوم در این اردوها شرکت کنند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت ولیعصر(عج) آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: ثبت‌نام در این دوره به‌صورت کاملا داوطلبانه انجام می‌شود و اولین کاروان امروز 11 مهرماه از ناحیه 3 اهواز اعزام خواهد شد. اعزام دانش‌آموزان تا اواسط اسفندماه هر روز در قالب یک کاروان 750 نفری با حضور مدیران مدارس، راوی دفاع مقدس و برخی اعضای بسیج و سپاه پاسداران ادامه دارد.

زرشناس با بیان این‌که ثبت‌نام در واحدهای بسیج دانش‌آموزی مدارس انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 3 هزار واحد بسیج دانش‌آموزی در مدارس استان فعال است که از این تعداد حدود هزار واحد در مدارس متوسطه دوم ثبت‌نام دانش‌آموزان برای اعزام به اردوهای راهیان نور را انجام می‌دهند.

وی افزود: اعزام به این اردوها برای هر شهرستان به‌صورت زمانبندی‌شده انجام می‌شود و با توجه به این‌که برای بعضی شهرستان‌ها دو تا چهار نوبت اعزام، پیش‌بینی شده است، ثبت‌نام از دانش‌آموزان همچنان ادامه دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار