تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۱۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس ستاد عتبات عالیات آبادان خبر داد:
هزینه 150 میلیونی مردم آبادان برای ساخت درب حرمین عسکریین
رئیس ستاد عتبات عالیات آبادان گفت: برای ساخت یکی از درب‌های حرمین عسکریین در این شهرستان 150 میلیون تومان از طریق هدایای مردمی هزینه شده است
رئیس ستاد عتبات عالیات آبادان گفت: برای ساخت یکی از درب‌های حرمین عسکریین در این شهرستان 150 میلیون تومان از طریق هدایای مردمی هزینه شده است.

مکی یازع در حاشیه آئین استقبال و رونمایی از یکی از درب‌های حرمین عسکریین با اشاره به تقبل استان خوزستان برای ساخت پنج درب از درب‌های حرمین عسکریین و سهم آبادان در ساخت یک درب اظهار کرد: این درب روز گذشته میهمان مردم اروندکنار از توابع آبادان بود.

وی با اشاره به ورود این درب از اروندکنار به آبادان و استقرار آن در مصلی نماز جمعه این شهر افزود: شور و اشتیاق مردم ولایتمدار و دوستدار اهل بیت(ع) آبادان وصف ناپذیر است.

رئیس ستاد عتبات عالیات آبادان با بیان اینکه به درخواست مردم، این درب فردا به روستای خضر نبی جهت زیارت عموم انتقال داده می‌شود، اضافه کرد: پس از آن، درب یاد شده به محل کارگاه واقع در مقابل سپاه ناحیه آبادان منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برای بازدید از این درب به محل یاد شده مراجعه کنند.

رئیس ستاد عتبات عالیات آبادان گفت: درب ورودی مذکور 16 مهرماه جاری از آبادان به خرمشهر برده می‌شود و یک روز نیز برای استفاده مردم از حضور معنوی آن در این شهر باقی می‌ماند.

یازع با اشاره به خروج درب یاد شده به مقصد سامرا از مرز شلمچه افزود: زمان خروج درب ورودی حرمیین عسکریین 17 مهرماه جاری است.

وی با بیان اینکه کار ساخت درب ورودی یاد شده با همکاری هنرمندان آبادانی و اصفهانی به انجام رسیده است، عنوان کرد: برای ساخت این درب از چوب ساج همراه با طلا، نقره و استیل استفاده شده ضمن آنکه کارهای منبت کاری و میناکاری بر روی آن نیز به انجام رسیده است.

یازع تصریح کرد: برای ساخت این درب 150 میلیون تومان از طریق هدایای مردمی هزینه شده است.

به گفته وی، مردم آبادان 125 میلیون تومان دیگر نیز برای ساخت سایر درب‌های حرم امام حسن عسگری(ع) در استان خوزستان پرداخت کردند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار