تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۲۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش 21 درصدی تلفات جاده ای در خوزستان
در نیمه نخست امسال میزان تلفات جاده ای در این استان 69نفر کاهش داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21درصد کمتر است
رئیس پلیس راه خوزستان گفت: در نیمه نخست امسال میزان تلفات جاده ای در این استان 69نفر کاهش داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21درصد کمتر است.

سرهنگ قاسم قدرتی روز شنبه در همایش راهوران محله(دهیاران) در اهواز اظهار کرد: میزان تلفات جاده ای در خوزستان در سال 1393 نسبت به سال ماقبل آن هفت درصد کاهش داشته که این استان نیمه نخست امسال با رشد سه برابری در کاهش تلفات مواجه بود.

وی افزود: بخشی از این موفقیت مرهون تلاش راهداران است که ظرفیت مناسبی در کاهش میزان تلفات جاده ای در استان خوزستان به شمار می روند.

سرهنگ قدرتی اظهار کرد: رویکرد ناجا در چارچوب بند 10 تشکیلات دهیاری ها استفاده از ظرفیت این بخش در کاهش تلفات جاده ای است.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: بهره مندی از ظرفیت دهیاران با توجه به ضرورت ارتقای ایمنی و قانون مداری در حوزه راه های روستایی و همکاری با ناجا می تواند در بهبود وضعیت عبور و مرور کمک ارزشمندی داشته باشد.

سرهنگ قدرتی اظهار کرد: اگر امروز میزان تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در کشور در زمان حاضر نسبت به سال 1384 که 28هزار نفر بوده با وجود افزایش تعداد خودروها و رانندگان به زیر 17هزار نفر رسیده است مرهون همکاری خوب دستگاه های مرتبط و مشارکت خوب مردم بود.

وی گفت: در پنج سال گذشته خوزستان با کاهش مستمر تصادفات مواجه بوده به گونه ای که در نوروز امسال رتبه نخست کاهش تلفات را در کشور به خود اختصاص داد.

براساس آخرین آمار رسمی ارائه شده، آمار تصادفات منجر به فوت استان خوزستان در تابستان امسال ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش دارد.

تعداد کشته شدگان تصادفات رانندگی استان در تابستان امسال ۱۰۸ نفر بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ نفر کاهش داشته است.

محورهای هفتکل - باغملک - ایذه - دهدز، بهبهان - رامهرمز، اهواز- اندیمشک، ماهشهر - رامشیر، هندیجان - دیلم و رامشیر - رامهرمز پرحادثه ترین محورهای جاده ای خوزستان شناخته شده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار