تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۰۳۲۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اسحاقی تاکید کرد:
لزوم آموزش دهیاران در جهت کاهش حوادث جاده‌های روستایی
با توجه به اهمیت آموزش دهیاران و تاثیرگذاری آن در کاهش حوادث جاده‌ای در راه‌های روستایی، ضرورت دارد این آموزش‌ها در یک برنامه مدون و به صورت چهره به چهره اجرا شود
فرمانده انتظامی خوزستان گفت: با توجه به اهمیت آموزش دهیاران و تاثیرگذاری آن در کاهش حوادث جاده‌ای در راه‌های روستایی، ضرورت دارد این آموزش‌ها در یک برنامه مدون و به صورت چهره به چهره اجرا شود.

سردار محمدرضا اسحاقی در همایش راهوران محله (دهیاران) که روز شنبه 11 مهرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اگر موفقیتی در کاهش تلفات جاده‌ای شاهد هستیم، قطعا اصلاحات فنی و هندسی معابر و محورها در آن تاثیر داشته است اما سهم اصلی در پیشگیری از حوادث استانی، ارتقا سطح آموزش استفاده‌کنندگان و بهره‌برداران از راه‌های استان بوده است.

وی افزود: شهرداران، بخشداران و دهیارانی که روستاهایشان در طول محورهای تردد قرار دارد، باید تلاش کنند که در جهت ایمن‌سازی راه‌های روستایی اقدامات لازم را انجام دهند. البته آموزش حتما باید از سنین پایین انجام شود که این اقدام در گروه سنی کودکان و خردسالان در مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی در حال انجام است اما ضرورت دارد جمعیت‌های بعدی یعنی دانش‌آموزان دبیرستان و دانشجویان نیز تحت پوشش این آموزش‌ها قرار گیرند.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: از آنجا که این آموزش‌ها به مرور زمان تبدیل به رفتار خواهد شد، لازم است حلقه آموزشی تکمیل شود؛ به این منظور، آموزش‌ها باید در قالب شهرک‌های آموزشی و ترافیک ارائه شوند که این فرهنگ‌سازی از سال 84 تاکنون در حال اجرا است.

اسحاقی ادامه داد: از سال 84 تاکنون تعداد خودروهای سواری در کشور از 7 میلیون به حدود 16 میلیون دستگاه افزایش یافته است. همچین آمار 100 هزار نفری دریافت‌کننده گواهینامه رانندگی اکنون به بیش از یک میلیون نفر رسیده، با این وجود تلفات سال 84 حدود 28 هزار نفر بوده اما اکنون می‌بینیم که علی‌رغم افزایش خودروها، کاهش چشمگیری در تلفات جاده‌ای داشته‌ایم که این نشان می‌دهد آموزش‌های ارائه شده و فرهنگ سازی صورت گرفته در این زمینه بسیار موثر بوده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار