تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۰۳۲۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه آبادان:
دولتمردان ، حادثه منا را با اقتدار پیگیری کنند
اتفاقاتی که در ایام حج امسال به وقوع پیوست، بیانگر آن است که حکام آل سعود توان مدیریت حج را ندارند
امام جمعه آبادان از دولت محترم به ویژه وزارت امور خارجه و همه دست اندرکاران حج خواست، فاجعه جان باختن جمعی از زائران بیت الله الحرام را در منا با اقتدار و صلابت پیگیری کنند.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور شنبه در مراسم ختم محمدسعید سعیدی زاده یکی از جان باختگان حادثه منا در مسجد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان اینکه مدیریت کعبه و مسجد النبی باید در دست جهان اسلام باشد، گفت: وقوع فاجعه منا، غیر منطقی بود.

وی با تاکید بر لزوم حفظ امنیت و حرمت زائران بیت الله الحرام، گفت: اتفاقاتی که در ایام حج امسال به وقوع پیوست، بیانگر آن است که حکام آل سعود توان مدیریت حج را ندارند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد خشن و سخت جمهوری اسلامی ایران در صورت بی احترامی حکام آل سعود، افزود: سخنانی نیز که از سوی برخی مسئولان سعودی در مورد ایران گفته می شود، خالی از منطق است.

وی با تسلیت این ضایعه به خانواده های جان باختگان آبادان گفت:مرحوم سعیدی زاده از نیروهای قرآنی و تاثیرگذار و متعهد بود و آینده درخشانی در ترویج قرآن داشت.

حجت الاسلام محسن شفیعی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های خوزستان نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: باید تدبیری اتخاذ شود که مدیریت مناسک حج از دست حکام آل سعود خارج شده و هیاتی مشتمل بر نمایندگان کشورهای اسلامی و مدیران کارآمد و شایسته مدیریت حج را عهده دار شوند.

وی حادثه به وقع پیوسته در روز عید قربان امسال در منا را برای امت اسلامی تلخ خواند و افزود: حکام عربستان خود را خادمان حرمین شریفین می دانند ولی با حوادث به وقوع پیوسته، شایستگی مدیریت مناسک حج را ندارند.

وی ادامه داد: به فرمایش مقام معظم رهبری، در این حادثه کام ملت اسلامی تلخ شد و حج الهی به عنوان بهترین و عالی ترین مظهر وحدت امت اسلامی، با این حادثه به یک قصه ای دردناک و غم انگیز تبدیل شد.

مجلس ترحیم محمدسعید سعیدی زاده از جان باختگان حادثه منا روز شنبه با حضور دانشجویان، اساتید و پرسنل دانشگاه علوم و فنون دریایی در این دانشگاه برگزار شد.

محمدسعید سعیدی زاده در گروه معارف دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر مشغول به کار بود.

عبدالستار شنیور نصاری، امین باوی، حسین بغلانی، محمدسعید سعیدی زاده، فواد مشعلی و حسین بیت غانم از جان باختگان آبادانی این حادثه می باشند.

در جریان فاجعه منا 465 زائر ایرانی بیت الله الحرام به علت بی تدبیری حاکمان آل سعود جان باختند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار