تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۰۳۳۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
داعش مسئول ترور شهروندان خارجی در بنگلادش
داعش اعلام کرد شهروندان خارجی در بنگلادش را به خاطر حضورشان در جنگی که از سوی تکفیری ها جنگ صلیبی خطاب می شود، ترور کرده است.
داعش مسئول ترور شهروندان خارجی در بنگلادش

 واشنگتن پست، گروه تروریستی داعش مسئولیت ترور یک شهروند ژاپنی کشته شده در بنگلادش را پذیرفت. این دومین شهروند خارجی در بنگلادش است که توسط داعش کشته می شود.


بر اساس گزارش دولت بنگلادش گروه تروریستی داعش یک پزشک ژاپنی را در حاشیه شهر داکا پایتخت این کشور به ضرب پنج گلوله ترور کرد. به گفته یک مقام پلیس بنگلادش، این پزشک ۵۰ ساله «کونیو هوشی» نام داشت که در منطقه رانگاپور در ۱۸۵ کیلومتری شمال پایتخت واقع شده است.


شاهدان عینی می گویند دو موتورسوار مسلح به این فرد شلیک کرده اند. پلیس در این حادثه چهار مظنون را دستگیر کرده است. پیش از این پزشک ژاپنی داعش یک تبعه ایتالیایی را نیز در بنگلادش ترور کرده بود که به گفته پلیس بنگلادش این فرد در آژانس بین‌المللی توسعه، فعالیت می‌ کرد.


در حالی که صدها نفر از اتباع کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله چین، مالزی، اندونزی و بنگلادش در صفوف نیروهای داعش در عراق و سوریه حضور فعال دارند، داعش در بیانیه ای در شبکه توئیتر از حملات بیشتری در بنگلادش خبر داده است. تکفیری ها می گویند این افراد در جریان یک جنگ صلیبی از سوی این گروه ترور می شوند.


در پی این حملات، سفارتخانه های ژاپن و کره جنوبی مثل سفارت های آمریکا و انگلیس تردد دیپلمات ‌های خود در بنگلادش را کاهش داده اند. همچنین مارسیا برنیکات سفیر آمریکا در بنگلادش از این حادثه ابراز تاسف کرده و از دولت بنگلادش خواسته است تمام جوانب این حوادث را بررسی کند.


روز شنبه دولت بنگلادش در جلسه ای با شرکت مقامات بلندپایه این کشور برای حفاظت جان دیپلمات های خارجی حاضر در این کشور تدابیر امنیتی ویژه ای اتخاذ کرد.
مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار