تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۰۳۳۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز:
تبلیغات موادخوراکی مضر در سیمای خوزستان ممنوع است
تبلیغات مواد مضر خوراکی نظیر چیپس،پفک و نوشابه بر اساس بند(ج) ماده 37قانون پنجم توسعه در صداوسیما غیرقانونی است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز گفت: تبلیغات مواد مضر خوراکی نظیر چیپس،پفک و نوشابه بر اساس بند(ج) ماده 37قانون پنجم توسعه در صداوسیما غیرقانونی است.

کوروش نعمانی اظهار داشت: متاسفانه درصد بیماری‌های غیرواگیردار مانند سکته‌های قلبی و سرطان رشد قابل ملاحضه‌ای یافته که باید علل آن به صورت ویژه مورد بررسی مسئولان مربوطه قرار گیرد.

وی افزود: باید سیستمی به کار گرفته شود که در آن عوامل ایجاد بیماری بسته شده و از مردم در برابر بیماری‌های غیرواگیردار حفاظت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز گفت: باید شعار پیشگیری بهتر از درمان است در سطح جامعه اجرا و تمهیداتی برای معاینات مشخص در طول سال توسط شهروندان اجرا شود.

وی عنوان کرد: سالانه تعداد زیادی از مردم به علت بیماری‌های غیرواگیردار فوت می‌کنند در حالی‌ که عوارض بیماری در آنها مشخص نبوده و ظاهری سالم دارند.

نعمانی اظهار داشت: باید روند سلامتی افراد از دوران کودکی و حتی پیش‌از تولد مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا در دوران پیری نیز تجربه خوبی برای افراد ایجاد شود.

وی افزود: متاسفانه تبلیغات موادخوراکی مضر با وجود امضاء رئیس صداوسیما زیرماده قانونی 37بند(ج) برنامه پنجم توسعه، شاهد این تبلیغات مضر از صداوسیما هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز گفت: یکی از مهمترین عوامل افزایش بیماری‌های غیرواگیردار استفاده از مواد خوراکی مضر بوده که باید مسئولان و مردم جهت پرهیز از آن توجه ویژه کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار