تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۰۳۳۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفته نهم لیگ دسته یک فوتبال کشور
دوئل بالانشینان با نفتی‌ها / تشخیص عیار خوزستانی‌ها
در هفته نهم لیگ دسته یک فوتبال کشور، تیم‌های خوزستانی حاضر در این رقابت‌ها به مصاف بالا نشینان جدول رده بندی این مسابقات خواهند رفت
در هفته نهم لیگ دسته یک فوتبال کشور، تیم‌های خوزستانی حاضر در این رقابت‌ها به مصاف بالا نشینان جدول رده بندی این مسابقات خواهند رفت.

لیگ دسته یک فوتبال کشور به روزهای اوج خود نزدیک می‌شود و رفته رفته حساسیت بازی‌ها نیز افزون خواهد شد.

بر همین اساس تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا نیم فصل نخست را با اندوخته کافی به پایان ببرند و همین موضوع باعث شده کمتر تیمی به حریف خود باج دهد و یا اینکه در روند نتیجه گیری خود اهمال کند.

در همین چارچوب، تیم‌های خوزستانی این رقابت‌ها که تاکنون فروغ خاصی را کسب نکرده‌اند و به نظر هم نمی‌رسد در ادامه نیز اتفاق جالبی برای این تیم‌ها در راه باشد، در این هفته به مصاف بالانشینان جدول رده بندی مسابقات خواهند رفت.

در همین راستا ابتدا نفت مسجدسلیمان که در هفته‌های ابتدایی لیگ سیر نزولی داشته، باید در شیراز به مصاف فجر سپاسی مدعی و صدرنشین برود که کار بسیار سختی را در پیش دارد.

نفتی‌ها گرچه در اندیشه کسب سومین پیروزی بودند که دیدار این تیم با داماش در هفته هشتم لغو شد، اما این تیم نشان داده که خود را در مستطیل سبز یافته و هر آن باید منتظر یک خبر خوب از مردان دیار نفتون بود.

شاگردان فرزاد حافظی با در نظر گرفتن دو بازی عقب افتاده این تیم که می‌تواند با رای کمیته انضباطی 6 امتیاز را برای آن‌ها در پی داشته باشد، امیدوارند با جمع آوری امتیازات خود در نیم فصل اول بتوانند راهی در جمع صدرنشینان و مدعیان جدول پیدا کنند.

این تیم برای رهایی از بند حواشی احتمالی شهر مسجدسلیمان، به شدت به این پیروزی خارج از خانه نیاز دارد تا این اعتماد را به هواداران خود تقدیم کند و نوید روزهای خوب را به تماشاگران پرشور خود بدهد.

به نظر می‌رسد نفت مسجدسلیمان به هماهنگی لازم رسیده باشد و حال وقت آن است تا این تیم نتایج ابتدایی لیگ را جبران کند و خود را در جمع بالانشینان ببیند.

دیدار تیم‌های فجرسپاسی و نفت مسجدسلیمان عصر دوشنبه از ساعت 15 و 30 دقیقه در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار خواهد شد، سید رضا مهدوی قضاوت این بازی را به عهده خواهد داشت، ضمن اینکه جلیل شعرانی و مهدی شفیعی بعنوان کمک داور انجام وظیفه خواهند کرد.

اما دیگر تیم خوزستانی حاضر در این رقابت‌ها نفت آبادان است که علی‌رغم انتظارات، هنوز درجا می‌زند و تاکنون به فروغی جز دو پیروزی خانگی و کم اثر دست نیافته است.

طلایی پوشان آبادانی در این هفته به مصاف تیمی خواهند رفت که تمام تلاش خود را می‌کند تا در بالای جدول رده بندی باقی بماند.

خیبر خرم آباد تیمی جنگنده نشان داده و اگر نفتی‌های آبادان بخواهند این دیدار را نیز همچون بازی‌های قبل خود محکم نگیرند، قطعا در این دیدار نیز موفق نخواهند بود.

نفتی‌ها که از وجود یک خط میانی کاردان و مقتدر محروم هستند، در خط حمله نیز دچار ضعف مفرط و کمبود و کندی بازیکن هستند و همین موضوع در بازی‌های گذشته ضربات زیادی به این تیم وارد کرده است.

تیمی که برای صعود بسته شده است نباید دلخوش به این موضوع باشد که تاکنون باختی نداشته است، تفکرات سرمربی پرتغالی نفتی‌ها باعث شده که بازیکنان این تیم جرات نزدیک شدن به دروازه حریف و یا دور کردن توپ از دروازه خودی را نداشته باشند، چرا که نگه داشتن بازی بعد از به ثمر رساندن گل همچنین پاس کاری‌های مداوم درون زمین خودی این امکان را به حریف می‌دهد تا مانور لازم را بر روی تیم نفت اجرا کند و برای خود فرصت ایجاد کرده و در ‌‌نهایت به گل نیز برسد.

در هر صورت نفت با این شیوه راه به جایی نخواهند برد و سرمربی این تیم در صورت تمایل به نتیجه گیری، کمی در ترکیب خود باید تجدید نظر کند و از بازیکنان جوان و بومی این تیم که سال گذشته عملکرد خوبی در این تیم داشته‌اند بهره گیرد.

بازیکنانی چون فاخر تهامی و محمود داری‌زاده در ادامه می‌توانند برای نفتی‌ها مشکل گشا باشند و این مستلزم اطمینان به این جوانان است، باید منتظر ماند و دید این تیم در ادامه چه نتایجی را کسب خواهد کرد و طلسم موجود را به چه شکل خواهد شکست.

صنعت نفت آبادان عصر دوشنبه از ساعت 17 در ورزشگاه تختی آبادان میزبان تیم خیبر خرم آباد خواهد بود، هادی مسلمی قضاوت این بازی را به عهده خواهد داشت، ضمن اینکه حسن توماری و رضا درویشی بعنوان کمک داور انجام وظیفه خواهند کرد.

تیم نفت آبادان هم اکنون با کسب 12 امتیاز از هشت مسابقه خود در رده هفتم جدول رده بندی قرار دارد، همچنین نفت مسجدسلیمان نیز با دو بازی کمتر نسبت به سایر تیم‌ها، با کسب هشت امتیاز از 6 مسابقه در رده پانزدهم جدول بیست تیمی لیگ دسته یک فوتبال جام آزادگان قرار گرفته است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار