تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۰۳۳۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس محیط زیست شادگان خبر داد:
فعالیت 300 صیاد دارای پروانه صید ماهی در شادگان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان از فعالیت 300 صیاد دارای پروانه صید ماهی در این شهرستان خبر داد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان از فعالیت 300 صیاد دارای پروانه صید ماهی در این شهرستان خبر داد.

سید محمدحسن فقیه امروز اظهار کرد: در حال حاضر 300 صیاد رسمی که دارای مجوز صید از اداره محیط زیست هستند در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: از این تعداد صیادان حدود 290 نفر از آنها در بخش خوریات و سواحل آبی تالاب شادگان به صید می‌پردازند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان تصریح کرد: در سال جاری متاسفانه تعداد بسیاری از صیادان تالابی بخش خوریات به دلیل کاهش ذخایر صید ماهی در بخش‌های سواحل تالاب و خوریات و هدرروی هزینه‌هایی که برای صید سه روزه آنها می‌پردازند و محدودیت‌های صید از نظر شرایط طبیعی و همچنین محدودیت‌های قانونی که محیط زیست برای حفظ حداقل ذخایر موجود اعمال می‌شود دیگر به صید و صیادی مشغول نبوده و این حرفه سنتی خود را ترک کرده‌اند.

فقیه ادامه داد: تعداد شناورهای موجود در شهرستان پیش از این 250 شناور بوده که امسال کاهش پیدا کرده‌اند، البته هر شناور صیادی بیش از سه نفر همراه برای صید در خوریات جابه‌جا می‌کند.

وی یادآور شد: تالاب شادگان با توجه اکوسیستم‌های متفاوت آن (شیرین شامل بخش شمالی تا میانه تالاب، لب شور از میانه بعد از محور آبادان ـ ماهشهر به سمت خوریات، و شور، بخش‌های متصل به آب‌های کم عمق تالابی متصل به دریای خلیج فارس) دارای تنوع جانوری خاص هر منطقه بوده که در حوزه آب ماهیان قابل صید شامل کپور سر گنده، کپور معمولی، بیاح، حمری، شانگ، بنی، شبوط یا شیربت، برزم، گطان (صبور و میگو در بخش خوریات) و شلج است.

فقیه در پایان گفت: هم اکنون مناطقی که صیادان برای صید خود در نظر دارند عبارت از منطقه شمالی تالاب، منطقه سلمانه، منطقه عبودی، تالاب اطراف روستاهای رگبه و صراخیه، خور ابوخضیر، خور دورق، خور دورگستان و خور زنگی است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار