تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۳۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه خرمشهر تاکید کرد:
لزوم فراهم ساختن سازوکارهای گذر امن مرز شلمچه در اربعین
فرماندار ویژه خرمشهر بر لزوم فراهم ساختن سازوکارهای گذر امن از مرز شلمچه در اربعین توسط نیروی انتظامی و ماموران هنگ مرزی تاکید کرد
فرماندار ویژه خرمشهر بر لزوم فراهم ساختن سازوکارهای گذر امن از مرز شلمچه در اربعین توسط نیروی انتظامی و ماموران هنگ مرزی تاکید کرد.

به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی ظهر امروز نشستی با حضور معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر با نیروهای انتظامی و مرزبان این شهرستان در سالن شهید دورقی فرمانداری خرمشهر برگزار شد.

فرماندار ویژه خرمشهر در این نشست با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی از امنیت به عنوان مقوله‌ای مهم و استراتژیک و زمینه ساز توسعه یاد کرد و آن را معیار سنجش توسعه یافتگی خواند.

ولی‌اله حیاتی خاطرنشان کرد: امنیت جز با جانفشانی و پای کار بودن همه اعم از نیروهای نظامی و مرزبانان محقق نمی‌شود و عامه مردم باید در راستای توسعه امنیت کوشا باشند.

معاون استاندار خوزستان، هدف قرار دادن امنیت کشور در روزهای نخستین انقلاب اسلامی را نشان از میزان اهمیت این مقوله برشمرد و افزود: آن‌ها اینک نیز درصدد ایجاد خلل در امنیت هستند با این تفاوت که در گذشته فعالیت آن‌ها مشهود بوده و اکنون از طریق فضای مجازی سعی در کم رنگ کردن آموزه‌های دینی در میان نسل جوان و نیل به این هدف دارند.

وی در ادامه به پیش رو بودن اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: دشمنان در شرایط فعلی در پی ناامن جلو دادن مرز‌ها برای اربعین هستند که باید همه تلاش‌های خود را برای ناکام ماندن نقشه‌های آن‌ها به کار گرفت.

حیاتی با بیان اینکه سازوکارهای مختلف گذر امن برای زائران اربعین امسال در مرز شلمچه فراهم شده است، عنوان کرد: تعداد گیت‌های گذر در ایران و عراق افزایش یافته و ایجاد شرایط گذر امن و خاطره انگیز وظیفه مهمی است که امروز بر دوش شما نیروهای انتظامی و نظامی گذاشته شده است.

*لزوم فراهم‌سازی بستر برای برگزاری انتخابات

فرماندار ویژه خرمشهر همچنین به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در اسفندماه جاری اشاره کرد و آن را دیگر وظیفه مهم محول شده بر دوش نیروهای نظامی و انتظامی برشمرد.

حیاتی، انتخابات را موهبت بزرگی دانست که به برکت نظام جمهوری اسلامی به دست آمده و در ادامه بیان کرد: به برکت این انقلاب دیگر همچون زمان رژیم طاغوت نمایندگان مردم فرمایشی گزینش نمی‌شوند و مردم تعیین کننده سرنوشت خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات درراستای منویات مقام معظم رهبری است و باید بستر مناسب برای انتخاب کسانی که صلاحیت آن‌ها تشخیص داده شده، فراهم شود.

حیاتی با تاکید بر اینکه ایران سالم‌ترین انتخابات در جهان را دارد، تصریح کرد: در روند انتخابات کشورمان، مردم تصمیم گیرندگان و مجری اصلی امر انتخابات هستند و دولت در این میان تنها نقش پشتیبان و هماهنگ کننده را دارد.

وی، رعایت اصل بی‌طرفی و قانون مداری و حضور حداکثری مردم در این انتخابات را مهم و بسترسازی برای تحقق این امر را ضروری دانست.

فرماندار ویژه خرمشهر در پایان متذکر شد: از هم اکنون باید بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات فراهم شود و فعالیت‌ها رصد شده و هوشیار باشیم تا دشمن از این موقعیت سوءاستفاده نکند.
 در پایان مراسم از فرماندهان و معاونان نیروهای انتظامی و مرزبانی خرمشهر توسط حیاتی فرماندار ویژه خرمشهر و رئیس شورای تامین این شهر تجلیل شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار