تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۰۳۳۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان:
همکاری آموزش و پرورش اثرگذارترین علت کاهش تلفات جاده ای است
اثرگذارترین بخش در کاهش تلفات جاده و تصادفات رانندگی همکاری با آموزش و پرورش با پلیس راهنمایی و رانندگی است
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: اثرگذارترین بخش در کاهش تلفات جاده و تصادفات رانندگی همکاری با آموزش و پرورش با پلیس راهنمایی و رانندگی است.

سرهنگ عادل مجدمی روز یکشنبه در جشن مهر و دانش که در دبیرستان دخترانه شاهد عفاف آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز برگزار شده بود، اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی و تقارن آن با هفته نیروی انتظامی را به تمامی فرهنگیان، دانش آموزان و کارکنان نیروی انتظامی تبریک و تهنیت عرض می کنم. امیدوارم آغاز سال تحصیلی جدید سرآغازی برای موفقیت بیشتر جامعه فرهنگی به ویژه دانش آموزان استان خوزستان باشد.

همکاری آموزش و پرورش اثرگذارترین علت کاهش تلفات جاده ای است

وی افزود: علت برگزاری این مراسم همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی با آموزش و پرورش است. در سال های ۸۰ تا ۸۲ اولین همکاری آموزش و پرورش با پلیس راهنمایی و رانندگی در قالب اجرای طرح پلیس مدرسه شروع شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان تصریح کرد: طرح پلیس مدرسه برای عبور و مرور دانش آموزان در خیابان کاربرد داشت. آن سال ها با وجود اینکه تعداد ماشین ها، گواهینامه ها و میزان جمعیت کم بود ولی بین ۲۷ تا ۲۸ هزار نفر تلفات جاده ای داشتیم. معلولیت های جسمی و مصدومان نیز رقمی دو تا سه برابر این میزان بود.

مجدمی بیان کرد: از آن سال ها مسئولان بر این شدند تا با تمامی امکانات موجود آمار حوادث و تلفات جاده ای را کاهش بدهند چون طبیعتا از بین رفتن جان حتی یک انسان هم آثار تخریب کننده برای اجتماع دارد.

وی عنوان کرد: اصلاح هندسی معابر، پرداختن به صنایع خودروسازی، همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی با آموزش و پرورش، مجموعه صداو سیما و دانشگاه ها و بازبینی اقدامات از  جمله فعالیت هایی بود که طی سال های اخیر برای کاهش آمار تلفات جانی و تصادفات رانندگی در کشور انجام شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان ادامه داد: بعد از اجرای طرح پلیس مدرسه اقدام به اجرای طرح همیار پلیس در سال ۸۴ کردیم. در ابتدای اجرای طرح احتمال کسب موفقیت پیش بینی نمی شد ولی طرح بعد از سه سال خیلی خوب خودش را نشان داد.

مجدم یادآور شد: با اجرای این طرح ها کاهش آمار تلفات در تصادفات رانندگی از سال ۸۵ شروع شده در حال حاضر به میزان تلفات حدود ۱۶ هزار و ۸۰۰ رسیده ایم. البته به این میزان کاهش اکتفا نکرده و خواستار کاهش های بیشتر هستیم. اگر مانند سال های قبل از اجرای این طرح ها که آمار تلفات رو به افزایش بود، باز هم افزایش وجود داشت باید شاهد ۶۰ هزار نفر کشته باشیم.

وی تأکید کرد: خوشبختانه همکاری آموزش و پرورش ادامه پیدا کرده و طرح همیار پلیس به صورت مستمر در حال اجراست. حتی سایر کشورها نیز از این همکاری آموزش و پرورش با پلیس راهنمایی و رانندگی الگوبرداری کرده و خواستار نحوه انجام فعالیت ها در طرح های پلیس مدرسه و همیار پلیس بودند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان در پایان گفت: با وجود افزایش قیمت خودروهای چهار میلیون تومانی به ۱۷ میلیون تومان ولی تعداد خودروها افزایش پیدا کرده و در مقابل هم شاهد کاهش این تلفات بوده ایم. اعتقاد داریم که اثرگذارترین بخش در کاهش تلفات جاده و تصادفات رانندگی همین همکاری آموزش و پرورش با پلیس راهنمایی و رانندگی است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار