تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۱۰۳۳۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حمل و پایانه‌های خوزستان:
شهرداری بستان توانمندی اداره بازارچه چذابه را ندارد
زیرساخت‌های فعلی در مرز‌ها به خصوص در مرز چذابه وضعیت خوبی ندارند و به صراحت می‌گوییم که شهرداری بستان توانمندی اداره بازارچه این مرز را ندارد
مدیرکل حمل و پایانه‌های خوزستان گفت: وضع بازارچه مرزی بستان بسیار اسفناک است زیرا شهرداری بستان توانمندی اداره بازارچه چذابه را ندارد.

مسعود مصدقی روز یکشنبه در میز تخصصی سیمان در محل اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: برنامه‌های توسعه اقتصادی کشور از برنامه اول تا سوم توفیق و موفقیت چندانی نداشت ولی خوشبختانه از زمان اجرای برنامه چهارم تا امروز در این بخش رشد و پیشرفت خوبی داشتیم.

وی گفت: به رغم اینکه در امر صادرات غیرنفتی موفقیت خوبی داشتیم ولی مشکلات این حوزه نیز در بخش‌های قوانین دست و پاگیر، محدودیت‌های قانونی، رقابت نابرابر، هزینه بالای تولید و... پابرجاست.

مصدقی با بیان اینکه این مشکلات باعث شده است صادرکنندگان ما نتواند نفس راحتی بکشند، ادامه داد: مشکلات فعلی صارکننده، تولیدکننده و حتی مسولان را اذیت می‌کند و بر پیکره فعلی صادرت فشار می‌آورد.

مدیرکل حمل و پایانه‌های خوزستان با اشاره به اینکه بعضی از قوانین فعلی انعطاف پذیر نیستند، تصریح کرد: بهبود فضای کسب و کار، ایجاد رقابت سالم متناسب با قانون تجارت باز و مدیریت واحد کوتاه‌ترین مسیر مقابله با مشکلات فوق الذکر است.

مصدقی همچنین با اشاره به اینکه مدیریت بازارچه چذابه در اختیار شهرداری بستان و مرز شلمچه در اختیار منطقه آزاد اروند است و دولت اقدام چندانی در این دو مکان مهم نمی‌تواند انجام دهد، تصریح کرد: در این دو نقطه مهم مدیریت واحد وجود ندارد و این امر باعث شده است ناهماهنگی در این دو مرز تجاری ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه قرار بود مدیریت مرز چذابه به این اداره کل حمل و پایانه‌های خوزستان واگذارشود ولی تاکنون هیچ اقدام مثبتی برای این مصوبه استانداری صورت نگرفته است، افزود: مسیرهای ارتباطی منتهی به مرز‌ها وضعیت اسفبار دارند و این امر باعث شده است استهلاک وسایط نقلیه بالا برود.

مدیرکل حمل و پایانه‌های خوزستان با بیان اینکه آمادگی کامل داریم مشکلات مربوطه به حمل و نقل و پایانه‌ها را رسیدگی کنیم و همکاری خوبی همانند گذشته داشته باشیم، ادامه داد: زیرساخت‌های فعلی در مرز‌ها به خصوص در مرز چذابه وضعیت خوبی ندارند و به صراحت می‌گوییم که شهرداری بستان توانمندی اداره بازارچه این مرز را ندارد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار