تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۰۳۳۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای نخستین بار در کشور؛
شناور آلاینده روب در خرمشهر طراحی شد
برای نخستین بار در کشور، شناور آلاینده روب در شرکت کشتی سازی اروندان خرمشهر طراحی شده و بزودی ساخته می شود
برای نخستین بار در کشور، شناور آلاینده روب در شرکت کشتی سازی اروندان خرمشهر طراحی شده و بزودی ساخته می شود.

ارسلان غمگین مدیرعامل شرکت کشتی‏سازی اروندان یکشنبه در جمع رسانه های محلی آبادان با تشریح توانمندی نیروهای متخصص داخلی در طراحی و تولید انواع شناورهای فلزی و آلومینیومی، گفت:با اعزام نیروهای متخصص داخلی به دورهای آموزشی، نیازی به حضور متخصصان خارجی نیست.

وی با بیان توانمندی متخصصان داخلی در تولید و طراحی کشتی و صنایع وابسته، داشت:شرکت کشتی سازی اروندان پس از 15 سال، برنده مناقصه ساخت شناور آلایندروب در کشور شد.

غمگین اضافه کرد:در منطقه خاور میانه، در زمینه ساخت شناورهای تجاری و مسافری هیچ شرکتی به لحاظ ساخت، طراحی و جوش قطعات از نظر کیفیت و قیمت تمام شده، توان این شرکت را ندارد.

مدیرعامل این شرکت کشتی سازی گفت:مدیرعامل شرکت کشتی‏سازی اروندان گفت:این شرکت از سال 1384 با اعمال سیاست های غیرکارشناسی و مدیریتی به سمت سقوط حرکت کرد و 11 شناوری لندینکرافت که قرارداد آنها با سرمایه گذار منعقد شده بود نیمه کاره رها شد.

وی با بیان اقدامات مدیریت جدید از دیماه سال 91 تاکنون در راستای بهبود کمی و کیفی تولید و رونق کارگاه، افزود:کارگران این شرکت، حدود 10 ماه حقوق معوقه و 11 ماه حق بیمه طلب داشتند و این شرکت نیز در لیست سیاه شرکت‏ها و سازمان‏ها قرار گرفته بود.

مدیرعامل کشتی‏‌سازی اروندان گفت:با اعمال مدیریت جهادی، پروژه های تعطیل شده شرکت در سال های 92 و 93 راه اندازی مجدد شده و تنها در سال 92، به میزان 122 میلیون دلار تفاهم نامه ساخت شناور امضا شد.

توانایی تعمیر 100 شناور در کارخانه شماره 2

مدیرعامل کشتی‏ سازی اروندان در ادامه سخنانش با بیان وجود ظرفیت تعمیر بیش از 100 شناور با راه اندازی کارخانه شماره 2 اروندان در منطقه دیری فارم، گفت:اگر شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) در راه اندازی کارخانه شماره 2 کمک کند سالانه از خروج 387 میلیارد ریال ارز از کشور جلوگیری می شود.

وی هزینه تعمیر هر شناور را حدود دو میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:به طور متوسط سالانه 400 شناور برای انجام تعمیرات اساسی به امارات متحده عربی منتقل می شود که با راه ندازی کارخانه شماره 2 از خروج بخشی از سرمایه های ارزی کشور به خارج جلوگیری کرد.

غمگین دسترسی به آب های آزاد و وجود آب شیرین در منطقه را از مزیت های شرکتد در صورت راه اندازی کارخانه شماره 2 اعلام کرد و گفت:با اجرای طرح توسعه کشتی‏سازی اروندان علاوه بر ایجاد 500 شغل به صورت مستقیم برای بیش از دو هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.

ساخت شناور کاتاماران برای نخستین بار در خاورمیانه

غمگین در بخش دیگری از سخنانش همچنین از امضاء قرارداد تکمیل و ساخت دو شناور کاتاماران با سرمایه گذار ایرانی به مبلغ شش میلیون دلار خبر داد و اظهار داشت:ساخت شناورهای کاتاماران نیز بزودی در این شرکت آغاز می شود.

غمگین تصریح کرد:این دو شناور به عنوان یکی از طرح های ملی برگ زرین صنعت کشتی سازی ایران و خاورمیانه تا پایان سالجاری تکمیل شده و به آب انداخته می شود.

وی از امضاء ساخت دو شناور کروبوت (شناور 48 متری) فلزی با حدود هشت میلیون دلار سرمایه گذاری خبر داد و اظهار داشت:10 قرار داد دیگر ساخت انواع شناور و بارج نیز در کشتی سازی اروندان منعقد شده است.

مدیر عامل شرکت کشتی سازی اروندان در پایان سخنانش همچنین از طراحی و امضاء ساخت چهار شناور DP2 برای نخستین بار در خاورمیانه خبر داد و اظهار داشت:برای ساخت هر فروند شناور 16.5 میلیون دلار سرمایه گذاری می شود.

شرکت کشتی‏سازی اروندان سال 1352 با همکاری یک شرکت خارجی با هدف ساخت انواع شناورهای آلومینیومی و فلزی نظیر کروبوت چند منظوره خدماتی، لندینگ کرافت‏ و بارج دریایی، تاسیسات فرا ساحل و تعمیر شناورهای 50 فوتی تاسیس شد و تاکنون 140 شناور طراحی و تولید کرده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار