تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۳۳۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله جزایری خواستار رفع عقب ماندگی روستاها شد
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز خواستار رفع عقب ماندگی ها ، ایجاد نشاط اجتماعی و رونق تولید در روستاهای استان شد
آیت الله جزایری خواستار رفع عقب ماندگی روستاها شدنماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز خواستار رفع عقب ماندگی ها ، ایجاد نشاط اجتماعی و رونق تولید در روستاهای استان شد.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری دوشنبه به مناسبت روز روستا در دیدار مدیران و رئیسان شعب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با تقدیر از اقدام های عمرانی و خدماتی بنیاد مسکن در رفع محرومیت ها و جبران عقب ماندگی روستاهای استان اظهار کرد: عمران روستاها باید به دور از تبعیض ها بوده و در همه حال عدالت را در نظر داشت.

وی از برخی محرومیت ها و فقدان خدمات زیربنایی در مناطق حاشیه ای شهرها و روستاها انتقاد کرد و گفت: نباید اجازه داد بدخواهان با توسل به برخی اقدام های فریبکارانه چنان القا کنند که کارهای صورت گرفته تبعیض آمیز و خلاف عدالت بوده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تصریح بر این نکته که ما مخالف تبعیض و بی عدالتی هستیم افزود: در گذشته اتفاقاتی رخ داده و الان باید جبران کرد و حربه تبلیغاتی را از دست بدخواهان و دشمن گرفت و بدون منت به مردم خدمت کرد.

وی گفت: در خدمت رسانی به روستاها ، بنیاد مسکن پیشتاز بوده ولی دیگر دستگاههای اجرایی نیز باید خدمت رسانی به روستاهای محروم را شتاب دهند.

موسوی جزایری در ادامه با تبریک دهه ولایت ، عید غدیر و روز مباهله که افتخار تشیع است بیان کرد: در ماه ذی الحجه سال دهم هجرت اتفاقات افتاد که روز مباهله که حقانیت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را بیش از پیش نشان داد یکی از رخدادهای عجیب و مبارک است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان نیز در گزارشی با اشاره به اقدام های موثر بنیاد مسکن که سبب رونق تولید ، اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها شده است اظهار کرد: هم اکنون یک هزار و 100روستای بالای 20خانوار در استان وجود دارد که موظف هستیم به این روستاها خدمات بدهیم.

محمد خانی نوذری افزود: پارسال با تامین اعتبار 500میلیارد ریال و به همراه اعتبارات و کمک های استانی ، طرح هادی در 250تا 300روستا را پیگیری و اجرایی کنیم که برخی از این طرح ها در هفته دولت امسال در افتتاح شد.

وی گفت: با امضای تفاهم نامه ای که بنیاد مسکن با سازمان منطقه آزاد اروند منعقد شد همه روستاهای آبادان و خرمشهر بهسازی می شود و حتی ساخت مسجد ، مدرسه و خانه عالم و امام جماعت در روستاهای این دو شهرستان پیش بینی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در ادامه گفت: امسال 10هزار واحد مسکونی برای مقاوم سازی روستایی در استان تعیین شده که امیدواریم با همکاری بانک ها با اعتباری بالغ بر یک هزارو 500میلیارد ریال این طرح به سرانجام برسد.

وی ساخت مسکن محرومین را یکی از اولویت های بنیاد مسکن خوزستان عنوان کرد و افزود: چندی پیش با حضور رییس بنیاد مسکن کشور ساخت 110واحد مسکن در اهواز و تعدادی نیز در شوشتر ، آبادان ، شوش و ماهشهر شروع شد که تا دو سال آینده به خانوارهای فاقد مسکن تحویل داده می شود.

خانی نوذری در ادامه گفت: ساخت یک هزار واحد مسکونی برای افراد بی بضاعت نیز با همکاری و مشارکت انجمن خیرین مسکن ساز استان در دست ساخت است.

وی صدور سند برای 70هزار واحد مسکونی و تجاری در روستاها و صدور سند برای هشت هزار واحد در سال جاری را از اقدام های مهم بنیاد مسکن در راستای ایجاد انگیزه برای سکونت در روستاها عنوان کرد.

خانی نوذری توصیه های نماینده ولی فقیه در استان را برای خدمت رسانی بیشتر به روستاها را مهم و راهگشا ارزیابی و آمادگی بنیاد مسکن خوزستان را برای شتاب بخشی به طرح های عمران روستایی اعلام کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار