تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۰۳۴۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان؛ رتبه اول مصالحه در پرونده‌های حل اختلاف
استان خوزستان رتبه اول مصالحه پرونده در شوراهای حل اختلاف را دارد اما از نظر آمار رسیدگی‌ها در رتبه مطلوبی قرار نداریم
رییس شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت: استان خوزستان رتبه اول مصالحه پرونده در شوراهای حل اختلاف را دارد اما از نظر آمار رسیدگی‌ها در رتبه مطلوبی قرار نداریم.

عبدالعباس زبیدی‌نیا در نشست با اعضای شورای حل اختلاف شهرستان اندیمشک، اظهار کرد: برخی پرونده‌ها و دعاوی مطرح شده در این شورا به دلیل کثرت افراد درگیر در پرونده، زمان‌بر هستند.

وی از اعضای شورای حل اختلاف خواست تا ضمن رعایت دقت در دعاوی، رسیدگی به آنها را سرعت بخشند.

زبیدی‌نیا گفت: شوراهای حل اختلاف با هدف رفع خصومت و اختلاف، ایجاد صلح و سازش میان اصحاب دعوی و کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی راه‌اندازی شد یعنی ادامه همان روندی که پیش از این توسط بزرگان و معتمدین صورت می‌گرفت اما هرچه جلوتر رفت بیشتر به ساختار اداری نزدیک شد.

وی ادامه داد: این شورا سه قانون مختلف را تجربه کرد و در قانون جدید شورا به حالت قبلی بازمی‌گردد که صاحب حق رای است و با اجرای این قانون، وضعیت نیروهای انسانی شورا نیز تثبیت می‌شود.

رییس شوراهای حل اختلاف خوزستان  عنوان کرد: مباحث مختلفی در این قانون مطرح شده است که یکی از آنها عبور از پرداخت پاداش به اعضای شورا و پرداخت حداقل درآمد ممکن به آنها است. این قانون هم اکنون در انتظار تصویب از سوی کمیسیون مجلس است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار