تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۰۳۴۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نزار قطری: مسئولان عربستان به دنبال سانسور بی‌کفایتی خود هستند
مسئولان عربستان همچنان به دنبال سانسور بی کفایتی خود هستند؛ موضع گیری قاطعانه مقام معظم رهبری در برابر حاکمان سعودی از شدت گستاخی آنان کاست
پایگاه خبری تحلیلی اهواز نوین روز دوشنبه در گفت و گویی با نزار قطری به مناسبت فاجعه اخیر منا، به نقل از وی نوشت: مسئولان عربستان همچنان به دنبال سانسور بی کفایتی خود هستند؛ موضع گیری قاطعانه مقام معظم رهبری در برابر حاکمان سعودی از شدت گستاخی آنان کاست.

این مداح اهل بیت(ع) گفت: کمترین مطالبه مسلمانان باید کوتاه شدن دست آل سعود از اداره حرمین شریفین و مناسک حج و تسلیم آن به یک هیات از کشورهای اسلامی باشد.

وی در خصوص بی کفایتی دولت عربستان در فاجعه منا اظهار کرد: مناسک حج امسال از نظر تعداد حوادث و میزان جان باختگان در طول تاریخ حج بی سابقه بوده، و این موضوع را تنها در بی کفایتی و سوءتدبیر خاندان آل سعود می دانیم.

قطری افزود: حوادث منا آنقدر دردناک و تاسف انگیز بود که هیچ جملاتی نمی تواند آن را توصیف کند، حوادثی چون آتش سوزی چادر حجاج، ماجرای جرثقیل در حرم امن الهی و سقوط پنکه های سعی صفا و مروه و اتفاقاتی که برای چندمین بار در طول سال های گذشته در کشور عربستان و از سوی آل سعود به وقوع پیوست و پیش بینی می شود این پایان وقایع دردناک از سوی خاندان آل سعود نخواهد بود.

این مداح ادامه داد: متاسفانه با وجود اشاعه و پخش فیلم های این فاجعه در شبکه های اجتماعی ؛مسئولان عربستان باز هم بی کفایتی خود را انکار می کنند و به دنبال سانسور اخبار هستند.

وی ضمن محکوم کردن عملکرد ضعیف آل سعود در رسیدگی به حال مجروحان این فاجعه و همکاری نکردن آنها در شناسایی و انتقال حاجیان جان باخته در این رویداد تلخ به کشورهای مبداء افزود: موضع گیری قاطعانه مقام معظم رهبری در برابر حاکمان سعودی از شدت گستاخی آنان کاست بطوریکه بعد از آن سخنرانی مقام معظم رهبری ، ورق بطور کامل برگشت و سران سعودی تجدید نظری جدی در همکاری و نحوه رفتارشان با مسئولان ایرانی در خصوص انتقال حجاج متوفی و مجروح به ایران کردند.

وی در ادامه به تمامی خانواده های داغدار در این فاجعه تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: مدیریت حج باید از دست سران بی کفایت و نالایق صعودی خارج شده و به دیگر کشورهای اسلامی سپرده شود.

قطری، با اشاره به اتحاد مسلمانان جهت اداره مناسک حج تصریح کرد: درست است که مناطق مقدسه در عربستان است اما ملک مسلمین هستند؛ بنابراین کمترین مطالبه مسلمانان باید کوتاه شدن دست آل سعود از اداره حرمین شریفین و مناسک حج و تسلیم آن به یک هیات از کشورهای اسلامی باشد.

وی گفت: با سپرده شدن مسئولیت برگزاری مناسک حج به یک هیات اسلامی تردیدی نیست که دیگر شاهد این اهمال کاری ها و کوتاهی ها نخواهیم بود و مناسک حج با سهولت و با امنیت کامل برگزار خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار