تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۰۳۵۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور خبر داد:
راه‌اندازی مجتمع توسعه فرهنگ قرآنی در جوار محل دفن جان‌باختگان حادثه منا در آبادان
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور از راه‌اندازی مجتمع توسعه فرهنگ قرآنی در جوار محل دفن جان‌باختگان حادثه منا در شهرستان آبادان خبر داد
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور از راه‌اندازی مجتمع توسعه فرهنگ قرآنی در جوار محل دفن جان‌باختگان حادثه منا در شهرستان آبادان خبر داد.

حجت‌الاسلام حمید محمدی شامگاه دوشنبه با سفر به آبادان در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت حادثه غم‌انگیز منا اظهار کرد: قربانیان حادثه منا از ارزش‌های کشور ما هستند که خانواده‌های آنها و حتی نسل‌های آینده باید به آنها افتخار کنند.

وی اضافه کرد: حادثه منا نه تنها برای امت شیعه بلکه برای تمام مسلمانان جهان دردآور و یک رخداد فراموش نشدنی است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در خصوص دفن جان باختگان حادثه منا در آبادان تصریح کرد: تلاش می‌شود با پیگیری و کمک مسئولان استانی و کمک نیکوکاران و خیران قرآنی، مجتمع توسعه فرهنگ قرآنی در کنار محل دفن آنان راه اندازی شود.

محمدی ادامه داد: اگر در شهری میدان قرآنی باشد، جان باختگان قرآنی حادثه منا در آن دفن شده و مرقدی برای آنان ایجاد می‌شود.

وی همچنین راه اندازی مجتمع‌های قرآنی جدید در راستای توسعه فرهنگ قرآن را از برنامه‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در سال جاری عنوان کرد و گفت: نامگذاری برخی از میادین شهرها به نام شهدای قرآنی کشور در دستور کار قرار دارد و از جمله در شهرستان آبادان که با توجه به ولایتمداری مردم و نقش آن در گسترش مذهب شیعه، دروازه قرآن وجود ندارد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در پایان بیان کرد: امروز تنها محوری که قابل اعتماد است، می‌توان به آن تکیه کرد و ما را به مقصد درست می‌رساند محور ولایت است که همه باید قدردان آن بوده و از صراط مستقیم انقلاب خارج نشویم.

هیئتی متشکل از مسئولان و اساتید قرآنی کشور با حضور در آبادان با خانواده محمدسعید سعیدی‌زاده، امین باوی و فواد مشعلی از گروه تواشیح باقرالعلوم (ع) که در حادثه منا جان باختند، دیدار و گفت‌وگو کردند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: آبادان ، حادثه منا
:
:
:
آخرین اخبار