تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۰۳۵۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهواز صاحب نقشه جغرافیایی جدید می شود
شورای اسلامی شهر اهواز در یکصد و هفتمین جلسه علنی خود عکسبرداری هوایی از محدوده و حریم شهر اهواز را به تصویب رساند
تهیه نقشه جفرافیایی شهر اهواز بعد از یک دهه انتظار کلید خورد.

شورای اسلامی شهر اهواز در یکصد و هفتمین جلسه علنی خود عکسبرداری هوایی از محدوده و حریم شهر اهواز را به تصویب رساند.

این پروژه که به سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح واگذار شده است طی یک سال به اجرا درمی آید.

معاون توسعه و برنامه ریزی شهردار اهواز در این نشست گفت: اهواز تنها کلانشهری در کشور است که نقشه های جدید و به روز و نقشه GIS ندارد.

ابراهیم نوشادی مبلغ پروژه عکسبرداری هوایی از اهواز را 48 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در بودجه امسال 30 میلیارد ریال برای این پروژه پیش بینی شده و مابقی در بودجه سال آینده منظور می شود.

نماینده سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز در این نشست اظهار کرد: بر اساس تدابیر رهبری عکسبرداری در فاصله 200 کیلومتری مرزهای کشور منحصرا به عهده سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح است.

حمید بحیرایی افزود: تجهیزات سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برای تهیه نقشه های دقیق در آسیا منحصربفرد است.

وی با اشاره به اینکه نقشه های مورد نیاز هر سه سال یک بار تهیه می شود گفت: نقشه شهر اهواز از سال 1380 تاکنون تجدید و به روز نشده است.

بر اساس این گزارش محدوده شهر اهواز 20 هزار هکتار و حریم این شهر نیز 40 هزار هکتار است اما هم اکنون هیچ مستند و نقشه ای از حریم کلانشهر اهواز موجود نیست.

عکسبرداری و نقشه برداری از حریم و محدوده شهر که پیش از این مصوب شده در برنامه ریزی های شهری مفید است.

*کارگران مترو هفت ماه بدون حقوق

عضو شورای اسلامی شهر اهواز همچنین در این نشست پرداخت حقوق کارگران قطار شهری اهواز را خواستار شد.

هوشنگ شیرمردی افزود: حقوق کارگران قطارشهری اهواز هفت ماه است که پرداخت نشده است این در حالی است که پیمانکار مطالبات خود را از کارفرمای طرح (سازمان قطارشهری اهواز) دریافت کرده است.

وی اضافه کرد: شهرداری اهواز باید چهار درصد سهم کارفرما، حق سنوات کارگران بازنشسته و سخت و زیان آور را پرداخت کند.

شیرمردی تصریح کرد: حقوق کارکنان و کارگران پیمانکاری شهرداری و سازمان های زیرمجموعه نیز بسیار با تاخیر پرداخت می شود.

*اصرار شورا برای ساخت حسینیه

در این نشست همچنین مصوبه شورای اسلامی شهر اهواز درباره واگذاری سه قطعه زمین از سوی شهرداری اهواز به بنیاد خیریه بقیه الله توسط فرمانداری اهواز رد شد.

فرمانداری اهواز به دلیل مغایرت قانونی و در هفت بند این مصوبه را تایید نکرده و گفته شهرداری اهواز بدون مجوز سازمان مسکن و شهرسازی مجوز واگذاری زمین را ندارد و اراضی تحت اختیار شهرداری فقط می تواند به عنوان معوض استفاده شود.

شورای اسلامی شهر اهواز در نود و نهمین جلسه علنی خود در تاریخ 10 شهریور واگذاری دو پلاک زمین به مساحت 324 مترمربع به محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام را تصویب کرد.

قرار بوده این زمین ها به ساخت یک باب حسینیه در کوی رمضان و مرکز فرهنگی و بنیاد خیریه اختصاص یابد. سپس در یکصد و سومین جلسه شورای شهر در تاریخ 30 شهریور نیز اصلاحیه این مصوبه مبنی بر واگذاری سه پلاک زمین به تصویب رسید.

عاشور سواری پور عضو شورای اسلامی شهر اهواز، ایراد فرمانداری را کاملا قانونی و منطقی دانست و گفت: ورود شهرداری اهواز به مساله واگذاری زمین غیرقانونی است و این اراضی فقط می تواند برای معوض و اجرای طرح های عمرانی استفاده شود.

وی افزود: زمین های تحت اختیار شهرداری تنها از طریق مزایده قابل واگذاری است.

سواری پور با بیان اینکه موافق ساخت مرکز فرهنگی در اهواز هستیم اظهار کرد: برای ساخت اینگونه مراکز باید از طریق سازمان مسکن و شهرسازی و آن هم در زمین های با کاربری فرهنگی اقدام شود.

به گفته وی اهالی منطقه درخواست کرده اند که این زمین برای فضای سبز استفاده شود.
سواری پور همچنین گفت: خوزستانی هایی که در مرکز ساکن هستند از تمکن مالی برخوردارند و می توانند زمین هایی را خریداری و در آن مرکز فرهنگی یا حسینیه احداث کنند این در حالیست که شهرداری با مشکلات مالی عدیده و کسری بودجه روبه روست بنابراین بهتر است این اراضی در راستای حل مشکلات مالی شهرداری و شهروندان استفاده شود.

زیبا صالح پور دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در دفاع از این مصوبه گفت: ساکنان کوی رمضان خواستار احداث حسینیه و فضای فرهنگی هستند و این بهترین فرصت برای پاسخگویی به خواسته آنهاست.

وی افزود: قانون اجازه داده است که این مصوبه پیگیری و برای ساکنان کوی رمضان این مرکز فرهنگی ساخته شود.

اعضای شورای اسلامی شهر اهواز به واگذاری سه قطعه زمین به ساخت حسینیه محسن رضایی رای اصراری دادند.

در این نشست همچنین لایحه خرید و تهیه تجهیزات و ملزومات اداری شهرداری منطقه پنج اهواز به مبلغ هشت میلیارد ریال به تصویب رسید.

از زمان تفکیک منطقه کوت عبدالله برای تاسیس شهرستان کارون، شهرداری منطقه پنج اهواز منحل شده بود.

این شهرداری در کوی پردیس واقع شده که شامل بخشی از منطقه چهار و منطقه شش شهرداری است و چهار ماه است که دوباره تاسیس شده است.

یکصد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز با حضور 19 عضو در ساعت 14 و 30 دقیقه آغاز شد. ناجی سواری و مریم ابریشم کار غایبان این نشست بودند.

حسین حیدری، حجت الاسلام کاظم سواری و مریم ابریشم کار ناطقان این جلسه بودند که با غیبت ابریشم کار، خورشیدی جایگزین وی شد.

در طول دو ساعت و 40 دقیقه زمان این جلسه تعدادی از اعضا در حال تردد بودند به طوری که با خروج هدایت ممبینی، غلامرضا سبزعلی، جانعلی خورشیدی، حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا و در نهایت عاشور سواری پور، جلسه از رسمیت افتاد و با وجود بررسی نشدن دو دستور کار ناچار به اعلام ختم جلسه شدند.

لایحه تفریغ بودجه سال 1393 شهرداری اهواز و لایحه با موضوع اصلاحیه بودجه سال 1393 این شهرداری نیز جزو دستور کار این جلسه بود که به دلیل نداشتن حدنصاب اعضا امکان بررسی و رای گیری درباره آنها وجود نداشت.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: شورای شهر اهواز
:
:
:
آخرین اخبار