تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۰۳۵۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهاجرت پرندگان شکاری به دشت آبادان و تالاب شادگان
تغییر فصل و سرد شدن هوا در شش ماه دوم سال در نیمه کره شمالی زمین مهاجرت پرندگان شکاری از اروپای شرقی و جنوب سیبری به مناطق گرمسیری را به همراه دارد
مهاجرت پرندگان شکاری به دشت آبادان و تالاب بین المللی شادگان آغاز شد.

سیداحمد موسوی آزاد رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان سه شنبه گفت: تغییر فصل و سرد شدن هوا در شش ماه دوم سال در نیمه کره شمالی زمین مهاجرت پرندگان شکاری از اروپای شرقی و جنوب سیبری به مناطق گرمسیری را به همراه دارد.

وی از مهاجرت بیش از 20 نوع پرنده شکاری از خانواده عقاب، شاهین و سنقور به مناطق جنوب استان خوزستان خبر داد و اظهار داشت:این پرندگان تا اواخر آذرماه در منطقه حضور دارند و سپس به مناطق گرمتر مهاجرت می کنند.

موسوی آزاد همچنین با بیان اقدامات این اداره در راستای حفاظت از محیط زیست، از تخریب هشت کوخه بازگیری و دستگیری شش متهم و معرفی آنان به محاکم قضایی طی دو هفته گذشته خبر داد و افزود: سودجویان و دلالان در مناطق دشت آبادان و تالاب شادگان نسبت به نصب کوخه و تور سیار، شکار و صید غیر مجاز این پرندگان و قاچاق آنها به کشورهای حاشیه خلیج فارس اقدام می کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت:به منظور جلوگیری از این اقدام علاوه بر افزایش گشت های حافظان محیط زیست، کارگروهی با کمک گمرک، فرودگاه، دریابانی و نیروی انتظامی تشکیل شده تا محیط را برای شکارچیان و قاچاق ناامن کنیم.

شیوخ عرب از مشتریان پر و پا قرص پرندگان شکاری و نایاب به ویژه باز و عقاب و علاقه مند بازهای شکاری دست آموز و تعلیم دیده هستند.

قیمت بالای پرندگان نایاب در کشورهای حاشیه خلیج فارس و استقبال شیوخ عرب از این پرندگان، باعث شده تا سودجویان برای قاچاق این پرندگان به کشورهای همسایه دست به هر اقدامی بزنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار