تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۵۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره کار خرمشهر خبر داد:
تشکیل تعاونی ورزشکاران برای مرزنشینان خرمشهری
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر از تشکیل تعاونی مرزنشینان برای ورزشکاران این شهر خبر داد
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر از تشکیل تعاونی مرزنشینان برای ورزشکاران این شهر خبر داد.

غلامعباس بهرامی امروز از تصمیم برای تشکیل تعاونی مرزنشینان برای ورزشکاران خرمشهری خبر داد و اظهار کرد: بنا به درخواست وزارت کار و تاکید استاندار خوزستان در تشکیل تعاونی‌های مرزنشینان گروهی، شغلی و صنفی در صدد دعوت از ورزشکاران برای تشکیل این تعاونی‌ها بودیم.

وی این اقدام را دارای نتایج مثبت برای این قشر از جامعه دانست و عنوان کرد: این تعاونی به خاطر هم سطح بودن و بهره برداری بیشتر از گزینه‌های شغلی، موقعیت‌های بیشتر کاری را فراهم می‌سازد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر به برشماری مزایای تشکیل تعاونی‌های مرزنشینان پرداخت و تصریح کرد: این تعاونی با 500 خانوار تشکیل می‌شود و از تمام معافیت‌های تعاونی‌های مرزنشینان برخوردار است.

وی متذکر شد: نتیجه عدم استفاده از این موقعیت واگذاری سهمیه به شهرستان‌های همجوار است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر خاطر نشان کرد: خوزستان در بعد اقتصادی در در مضیقه است و طبق برآوردهای به عمل آمده 4 هزار ورزشکار در خرمشهر وجود دارد که با برنامه ریزی می‌توان تعاونی مرزنشینان را برای آن‌ها تشکیل داد و از این راه درآمد خوبی برای ورزش داشته باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: با عضویت در این تعاونی یک سری نابسامانی‌ها از جمله مشکل بیمه شدن ورزشکاران به دلیل داشتن کارفرما رفع می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر عضویت ورزشکاران را مزیتی بزرگ برای تعاونی خواند و تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش بزرگی از ورزشکاران را قشر جوان تحصیل کرده تشکیل می‌دهند، وجود ورزشکاران موجب تقویت بنیه علمی تعاونی‌ها نیز خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر اداره ورزش و جوانان و مسئولان هیئت‌های ورزشی خرمشهر به سمت تشکیل تعاونی گرایش یابند، شرکت در تعاونی‌ها و کلاس‌ها می‌تواند تلنگری برای آزادسازی انرژی ورزشکاران محسوب شود.

بهرامی از اخذ مجوز تاسیس شرکت تعاونی مشاوره کارآفرینی در خرمشهر خبر داد و گفت: برای آموزش جوانان مجوز تاسیس شرکت تعاونی آموزشی در زمینه مشاوره کارآفرینی و تعاون را اخذ کردیم و قرار است اساتید مطرح دانشگاه در آن به تدریس بپردازند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر در پایان عنوان کرد: حقوق کار، کارآفرینی و همچنین مسائل مرتبط با فعالیت‌های بازرگانی دریایی که یکی از پتانسیل‌های خرمشهر به حساب می‌رود در این آموزشگاه آموزش داده خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار