تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۰۳۵۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار آبادان خبر داد:
لایروبی 80 کیلومتر از کانال‌های دفع آب‌های سطحی در آبادان
شهردار آبادان گفت: تاکنون 80 کیلومتر از کانال‌های آب‌های سطحی در آبادان لایروبی شده است
شهردار آبادان گفت: تاکنون 80 کیلومتر از کانال‌های آب‌های سطحی در آبادان لایروبی شده است.

محمودرضا شیرازی امروز با اشاره به نزدیکی فصل بارندگی و آغاز دو ماهه عملیات لایروبی کانال‌ها اظهار داشت: 170 کیلومتر دیگر از کانال‌های دفع آب سطحی نیاز به لایروبی دارد که توسط شهرداری‌های مناطق سه گانه در حال انجام است و تلاشمان بر اتمام کار لایروبی تا اوایل آبان ماه است.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت ایستگاه‌های پمپاژ به ویژه در ایستگاه شطیط بیان کرد: وجود تنها دو دستگاه پمپاژ در این ایستگاه کشش تخلیه سریع و به موقع آب به خصوص در هنگام بارندگی را ندارد و این مسئله در سال‌های گذشته نیز سبب آبگرفتگی کوچه‌ها و خیابان‌ها به خصوص در منطقه ذوالفقاری و ایجاد مشکل برای شهروندان شد.

شهردار آبادان تصریح کرد: سال‌ها است که قرار بود این ایستگاه تقویت شود اما تاکنون چنین نشده است.

شیرازی یادآور شد: در کوی قدس ایستگاه پنج و هشت نیز با مشکل مواجهیم، عدم لایروبی مجاری بسته منازل شرکتی و شخصی در کوی قدس و تجهیز نشدن دستگاه‌های پمپاژ در این منطقه به طور قطع ما را دچار مشکل خواهد کرد که مسئولان آبفا باید هر چه سریع‌تر برای آن فکری کنند.

وی در ادامه گفت: همچنین در منطقه دهکده بریم و کفیشه کانال‌های خروجی توسط منطقه آزاد هنوز لایروبی نشده و این مسئله به طور قطع بر روی سایر بخش‌های شهری تاثیر می گذارد، امید می‌رود تا با همکاری اداره آبفا و منطقه آزاد اروند بتوانیم اقدامات بایسته‌ای را به انجام برسانیم.

شهردار آبادان افزود: سال گذشته نیز برای جلوگیری از تکرار موضوع آبگرفتگی منازل شهروندان که دو سال پیش رخ داد و همه را غافلگیر کرد، اقدام به لایروبی 240 کیلومتر از کانال‌های آب سطحی و 400 کیلومتر از مجاری بسته کردیم که برای این کار اعتباری معادل 2 میلیارد تومان نیز هزینه شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت برخورداری مردم از آب شرب بهداشتی و مناسب اضافه کرد: در ماه‌های اخیر شاهد بودیم که به کرات از آب شرب صحبت می‌شود اما آنچه مغفول مانده موضوع فاضلاب شهری‌ست که سال‌هاست مردم را به دردسر انداخته است.

شیرازی با اشاره به نزدیکی فصل بارندگی تصریح کرد: ناقص بودن شبکه فاضلاب در مناطق ذوالفقاری، الوانیه، سلیج غربی، آبادان مرکزی(امیری)، شطیط، کوی مهر و کوی قدس به طور دائم مردم را با مشکل مواجه می‌کند.

شهردار آبادان یادآور شد: این موضوع علاوه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی و غیر بهداشتی، به دلیل عدم تقویت ایستگاه پمپاژ در این مناطق و فرسودگی و از کار افتادگی تجهیزات آن در اکثر موارد سبب پس زدن آب فاضلاب و جاری شدن آن در کوچه و خیابان‌ها می‌شود.

وی گفت: سرریز شدن فاضلاب در کوچه و خیابان‌ها باعث از بین رفتن آسفالت نیز می‌شود ضمن آنکه مردم را نیز دچار مشکل می‌کند و تقاضا برای بهبود کوچه و خیابان‌ها زیاد است.

شیرازی با اشاره به حجم بالای تقاضای مردمی برای رفع این مشکل آنهم توسط شهرداری که رفع مشکل فاضلاب جزو وظایفش نیست، افزود: باید در تعاملی میان اداره آبفا، شهرداری و منطقه آزاد اروند در جهت بهبود وضعیت فاضلاب شهر آبادان تلاش شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح برکت از طرحهای مقام معظم رهبری برای کمک به بهبود مناطق در شهرها اظهار کرد: برای این طرح مناطق سلیچ شرقی و غربی، کشتارگاه و ذوالفقاری به عنوان پایلوت انتخاب و معرفی شده است.

شهردار آبادان تصریح کرد: در نشستی که با استاندار خوزستان داشتیم گفتیم که حاضریم از این سهم بگذریم اما موضوع فاضلاب به سرانجام برسد.

شیرازی با بیان اینکه موضوع بهبود و تکمیل شبکه فاضلاب باید به عنوان اولویت نخست شهر آبادان و یک مطالبه عمومی مورد توجه خاص مسئولان قرار گیرد، گفت: این به معنای تخطئه و به زیر سوال بردن مسئولان و کارکنان این اداره نیست بلکه مشکلی است که سالهاست دامنگیر مردم آبادان شده و باید برای رفع آن یک فکر جدی و اساسی کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار