تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۰۳۵۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رونق دستفروشی در نبود فرصت های شغلی
کاهش قیمت محصولات کشاورزی در سالجاری موجب شده تا بسیاری از کشاورزان به دست فروشی و فروش محصولات به وسیله وانت بار روی آورند
کمبود فرصت های شغلی در دزفول موجب روی آوردن بسیاری از جوانان به دستفروشی شده است.

دستفروشی تنها راه کسب در آمد بسیاری از جوانانی است که برخی به رغم تحصیلات عالیه موفق به یافتن شغل نشده اند.

کسادی بازار و کاهش قیمت محصولات کشاورزی نیز موجب روی آوردن بسیاری از کشاورزان دزفول به دست فروشی و نیز فروش محصولات کشاورزی با وانت بار شده است.

دست فروشان در گوشه و کنار خیابان و معابر شهری و نیز مناطق مختلف شهر دزفول انواع و اقسام مواد غذایی ، لوازم التحریر ،کیف و کفش و نیز پوشاک را به فروش می رسانند.

از سویی حضور وانت بارهای دوره گرد در نقاط مختلف شهر دزفول در تردد شهروندان و عبور و مرور وسایل نقلیه مشکل ایجاد کرده است.

حضور دست فروشان و وانت بارهای دوره گرد در مناطق مختلف شهر دزفول از جمله بلوار 45 متری ، میدان مقاومت، ورودی کوی فرهنگ شهر همچنین در امتداد جاده دزفول به اندیمشک علاوه بر چشم اندازی نامناسب تردد شهروندان و خودروها را با مشکل مواجه کرده است.

ترافیک و سد معبر از جمله مواردی است که با آغاز سال تحصیلی به دغدغه شهروندان دزفولی تبدیل شده است.

توقف وانت بارهای دوره گرد در مناطق مختلف شهر دزفول چنان مشکل ساز شده که این موضوع در آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول نیز طرح شده و شهرداری دزفول از این بابت مورد انتقاد قرار گرفت.

معاون امور شهری شهرداری دزفول حضور دست فروشان و وانت بارهای دوره گرد را با توجه به افزایش جمعیت و توسعه شهری دزفول امری عادی دانست و گفت:دزفول یک شهر کشاورزی است و اکثر مردم این شهر به نوعی از این طریق امرار معاش می کنند لذا فروش میوه و محصولات کشاورزی توسط وانت بارها امری عادی می باشد.

محمد ابوالحلاج گفت:کاهش قیمت محصولات کشاورزی در سالجاری موجب شده تا بسیاری از کشاورزان به دست فروشی و فروش محصولات به وسیله وانت بار روی آورند.

وی اظهار کرد:هر چند مهاجرت به دزفول و نبود شغل مناسب موجب روی آوری جوانان به فروش محصولات کشاورزی شده و مشکلاتی چون سد معبر و ترافیک را موجب گردیده اما از سویی باید پذیرفت که این اقدام در ایجاد اشتغال کاذب برای جوانان موثر بوده است.

ابوالحلاج گفت:از سویی از آنجا که قیمت میوه در مغازه های میوه فروشی بالاست برخی از شهروندان ترجیح می دهند میوه و سایر مایحتاج مورد نیاز خود را از وانت بارها و با قیمتی مناسب تر تهیه کنند.

وی از اقدام شهرداری دزفول برای ساماندهی وانت بارهای دوره گرد خبر داد و گفت:
در حال حاضر تنها راه امرار معاش 450 خانوار در دزفول از محل فروش اجناس به وسیله وانت بار می باشد لذا شهرداری تصمیم گرفت به جای جمع آوری آنها نسبت به ساماندهی وانت بارها در چهار نقطه شمال ، جنوب ، شرق و غرب دزفول اقدام کند.

معاون امور شهری شهرداری دزفول افزود:برای ساماندهی وانت بارها در دزفول چهار مکان در مبادی ورودی شهر دزفول در نظر گرفته شده ضمن اینکه برای مالکان وانت بارها پس از ثبت نام ، کد و کارت شناسایی صادر گردیده تا از بی نظمی و توقف در سایر نقاط شهر دزفول جلوگیری شود.

ابوالحلاج تعداد وانت بارهای دوره گرد دزفول را حدود 200 وانت دانست و گفت:در راستای کنترل و نظارت بر فعالیت وانت بارهای دوره گرد مکان های خاصی به صورت خط کشی شده در نظر گرفته شده است ضمن اینکه مکان مذکور دارای فضای مناسب برای پارک خودرو برای مردم می باشند.

وی از استقبال خوب مالکان وانت بارها از طرح ساماندهی دست فروشان در دزفول خبر داد و گفت:طرح ساماندهی دست فروشان نیز از سوی شهرداری دزفول تهیه شده و آماده اجراست.

ابوالحلاج گفت:چهار مکان برای استقرار دست فروشان در سطح شهر دزفول در نظر گرفته شده است.

شهر دزفول با بیش از 300 هزار نفر جمعیت دومین شهر پر جمعیت استان خوزستان پس از اهواز می باشد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: دستفروشی ، کشاورزی ، دزفول
:
:
:
آخرین اخبار