تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۰۳۵۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جشنواره منطقه‌ای رویش خلیج‌فارس در خوزستان برگزار می‌شود
جشنواره منطقه‌ای رویش خلیج‌فارس با همکاری استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد برای نخستین بار به میزبانی خوزستان برگزار می‌شود
رئیس بنیاد نخبگان خوزستان گفت: جشنواره منطقه‌ای رویش خلیج‌فارس با همکاری استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد برای نخستین بار به میزبانی خوزستان برگزار می‌شود.

علیرضا زراسوندی اظهار کرد: مخترعان و مبتکران برای شرکت در این جشنواره از پانزدهم مهر تا دهم آذرماه فرصت دارند به ثبت اختراعات خود از طریق وبگاه بنیاد ملی نخبگان به نشانی www.bmn.ir و همچنین وبگاه بنیاد نخبگان خوزستان با توجه به جدول زمان‌بندی برگزاری جشنواره‌ها اقدام کنند.

وی افزود: بنیاد ملی نخبگان، جشنواره منطقه‌ای رویش را باهدف رونق بخشیدن به فعالیت جوانان و شناسایی اختراعات برگزیده و تسهیل مسیر حرکت آنها به‌منظور رسیدن به «محصولی دانش‌بنیان» و تکمیل چرخه نوآوری و تبدیل دارایی‌های فکری به ثروت برگزار می‌کند.

رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان تصریح كرد: مخترعان با نام‌نویسی و شرکت در این جشنواره، می‌توانند اختراعات خود را در رقابتی سالم مورد ارزیابی قرار دهند.

زراسوندی بیان کرد: اختراعاتی که در این جشنواره به تائید هیئت‌داوران برسند، می‌توانند از تسهیلات بنیاد برای طی مسیر توانمندسازی اختراعات برگزیده بهره‌مند شوند.

وی بیان كرد: داوری این اختراعات بر اساس معیارهای میزان تازگی اختراع در سطح ملی و بین‌المللی، طول عمر فناوری حاصل از اختراع، آثار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از به‌کارگیری اختراع، چگونگی مستندسازی فرآیند رشد اختراع و قابلیت ورود به بازار و ارزش افزود اقتصادی و اجتماعی حاصل از تجاری‌سازی اختراع صورت می‌پذیرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان عنوان كرد: فرآیند داوری به‌منظور افزایش کیفیت جشنواره در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول همه اختراعات نام‌نویسی شده بررسی و تعدادی از آنها بر اساس معیارهای علمی برای شرکت در مرحله حضوری برگزیده می‌شوند. جشنواره صرفا شامل اختراعاتی است که به مرحله دوم ارزیابی رسیده باشند.

زراسوندی در پایان گفت: جشنواره منطقه‌ای رویش خلیج‌فارس با همکاری استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار ۹ و ۱۰ دی‌ماه سال جاری به میزبانی خوزستان برگزار می‌شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار