تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۰۳۵۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در نشست خبری مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان عنوان شد:
هفته ملی کودک همراه با اجرای برنامه‌های تخصصی در خوزستان برگزار می‌شود
در این هفته نزدیک به 200 برنامه در 52 مرکز در سطح استان خوزستان برگزار خواهد شد، همچنین فعالیت های گسترده دیگری 21 مهرماه در مناطق روستایی استان برگزار خواهیم کرد
هفته ملی کودک همراه با اجرای برنامه‌های تخصصی در خوزستان برگزار می‌شودخوزنیوز: مدیرکل کانون پرورش فکری استان خوزستان از برگزاری هفته ملی کودک همراه با اجرای برنامه‌هایی متنوع و تخصصی در سرتاسر استان خبر داد.

به گزارش خوزنیوز، غلامرضا شنبدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود از اجرای برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار«دنیا با لبخند کودکان زیباست»با تشریح برنامه های این کانون اظهار داشت: در آستانه هفته ملی کودک و نوجوان به عنوان دبیرخانه هفته ملی کودک در سطح کشور ماموریت و مسوولیت را در هفته ملی کودک برعهده گرفته ایم، به همین منظور جلسه ای در استانداری با حضور مسوولین استان و تمام سازمان هایی که با این هفته ارتباط دارند برگزار شد و برنامه ها را به استاندار ارائه دادیم و طبق برنامه زمانبندی شده با هماهنگی دبیرخانه کارها انجام شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا نمایشگاهی در مجتمع کانون پرورش فکری در منطقه فاز 2 پادادشهر اهواز در نظر گرفته شد که همه سازمان ها با برپایی غرفه هایی در ارتباط با کودک برنامه هایشان را ارائه دهند. این نمایشگاه 40 فعالیت را به صورت نمادین برگزار خواهد کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری بیان کرد: از جمله این برنامه ها؛ پلیس راهبر برنامه هایی در ارتباط با مسائل کودک و راهنمایی و رانندگی ارائه خواهد داد، بهداشت و درمان در ارتباط با سلامت کودک به خانواده ها آگاهی بخشی خواهد شد، میراث فرهنگی با برپایی غرفه در ارتباط با هر آنچه در تاریخ استان است به کودک و خانواده توضیحاتی ارائه خواهد داد.

وی افزود: همچنین سازمان‌های دیگری چون شهرداری وظیفه و مسوولیت تبلیغات و کارهایی که محول شده به این سازمان را برعهده دارند و اداره بهزیستی، فرهنگ و ارشاد، هلال احمر، تبلیغات اسلامی و معاونت اجتماعی ناجا برای پیش گیری از آسیب اجتماعی کودک و خانواده با حضور کارشناسان توضیحات لازم را به خانواده ها ارائه خواهد داد.

شنبدی اظهار داشت: همچنین 17 مهر ماه مسابقه نقاشی در محل بلوار ساحلی کیانپارس با حضور خانواده ها و همکاری بهزیستی و شهرداری تدارک و برگزار خواهد شد که برنامه های؛ تئاتر عروسکی و نمایشنامه، موسیقی، پرواز بادبادکها و انواع سرگرمی ها را در این ایستگاه نقاشی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه 18 مهر به‌ عنوان روز کودک و کتاب‌خوانی نام‌گذاری شده است، افزود: پیش‌بینی‌شده است در این روز با همکاری نهاد کتابخانه‌های استان خوزستان نمایشگاه کتاب در مجتمع پرورش فکری برگزار شود.

این مدیر در ادامه عنوان کرد: 19و 20 مهرماه به ترتیب به‌عنوان «کودک، محیط‌زیست و منابع طبیعی» و «کودک، دنیا، صلح و دوستی» است که طی آن کارشناس محیط‌زیست جهت آموزش به کودکان در مجتمع پرورش فکری حضور خواهد یافت و ویژه‌برنامه‌های متناسب با موضوع دنیا، صلح و دوستی توسط مربیان کانون برای بچه‌ها اجرا خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ما در منطقه شرق «مجتمع فرهنگی» را مد نظر قرار داده ایم که اهم فعالیت ها در این مجتمع برگزار می شود و در منطقه غرب «بهارستان اهواز» کانون پرورش فکری شماره 5 برنامه‌ها را اجرا خواهد کرد.

شنبدی در پایان گفت: در این هفته نزدیک به 200 برنامه در 52 مرکز در سطح استان خوزستان برگزار خواهد شد. همچنین فعالیت های گسترده دیگری 21 مهرماه در مناطق روستایی استان برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خوزنیوز؛ 52 هزار کودک در سنین 7 تا 11 سال تحت پوشش کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان خوزستان قرار دارند.
:
:
:
آخرین اخبار