تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۰۳۶۱۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صبح امروز صورت گرفت؛
اعتراض بازاریان کنزالمال خرمشهر به نرخ کرایه غرفه‌هایشان
برخی از بازاریان کنزالمال خرمشهر در اعتراض به عدم رسیدگی به کاهش کرایه غرفه‌هایشان دست از کار کشیدند
صبح امروز برخی از بازاریان کنزالمال خرمشهر در اعتراض به عدم رسیدگی به کاهش کرایه غرفه‌هایشان دست از کار کشیدند و سپس در مقابل این بازار تجمع کردند.

این بازاریان همچنین عدم ترخیص کالاهایشان از گمرک را از دیگر دلایل تعطیلی غرفه‌هایشان خواندند.

*این اقدام سودجویانه است

مدیر بازار کنزالمال خرمشهر در این رابطه اظهار کرد: آنچه که در این بازار رخ داده یک اقدام از پیش برنامه ریزی شده توسط برخی از افراد سودجو در این بازار بود که کمتر از 10 درصد از غرفه داران را شامل شده است.

مهران بابارحمتی با بیان اینکه در این بازار 600 غرفه 14 متری وجود دارد، افزود: کرایه هر غرفه بابت یک ماه یک میلیون تومان برآورد شده که غرفه داران در هنگام امضای قرارداد از میزان این کرایه اطلاع کافی داشته و با آگاهی کامل این غرفه‌ها را گرفته‌اند.

وی با اشاره به واگذاری این بازار از سوی سازمان منطقه آزاد اروند به بخش خصوصی عنوان کرد: برای تجهیز و ساخت این بازار مبلغ 10 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم.

بابارحمتی تصریح کرد: در زمان حاضر غرفه داران این بازار مبلغ 5 میلیارد تومان بابت 14 ماه کرایه عقب افتاده به ما بدهکارند.

*هیچ افزایش نرخی در کرایه غرفه‌ها نداشته‌ایم

وی با بیان اینکه نرخ کرایه غرفه‌ها توسط کارشناسان صنعت، معدن و تجارت برآورد و تعیین شده است، یادآور شد: هیچ افزایش نرخی در کرایه غرفه‌ها نداشته‌ایم.

مدیر بازار کنزالمال خرمشهر گفت: چندی پیش شکایتی مبنی بر عدم پرداخت کرایه غرفه‌ها به دادگستری خرمشهر ارائه کردیم.

بابارحمتی افزود: به افرادی که ادعای گران بودن نرخ کرایه غرفه را دارند اعلام کرده‌ایم که در صورت عدم توان پرداخت نسبت به تخلیه محل جهت واگذاری به 100 متقاضی دیگر اقدام کنند که متاسفانه نه تنها اقدامی نشد بلکه با این تحلیل که منطقه آزاد قرار است تا این غرفه‌ها را مجانی در اختیار ما قرار دهد همچنان از پرداخت کرایه خودداری کردند.

وی ادامه داد: با پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی مسئله از سوی دادستان دنبال و ایشان نیز صحت اقدامات ما و رد ادعاهای غرفه داران را  گواهی کرد.

مدیر بازار کنزالمال خرمشهر تصریح کرد: متاسفانه برخی از غرفه داران که افراد سودجویی نیز هستند، قصد دارند تا به اقتصاد نوین خرمشهر لطمه وارد کنند لذا با تهیج برخی از افراد وابسته به خود اعتراض خود را در قالب تجمع والبته با سیاه نمایی کثرت غرفه داران به راه انداختند.

بابارحمتی با غیر قانونی خواندن تجمع این افراد یادآور شد: با جدیت تمام پیگیر رسیدگی و حصول نتیجه از پرونده شکایت خود نسبت به غرفه دارانی که کرایه غرفه‌های خود را پرداخت نکرده‌اند، هستیم.

*منطقه آزاد اروند هیچگونه مسئولیتی در این خصوص ندارد

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد نیز در این خصوص گفت: منطقه آزاد اروند هیچگونه مسئولیتی در خصوص این بازار ندارد.

محمدرضا معتمدی افزود: مسائل صنفی این بازار مربوط به اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر است و مسئول این اداره باید پاسخگو باشد.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
اسماعیل شایسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
میخواستم بدونم مدیریت محترم چرا در چند خبر گذاری مختلف ارقام متفاوتی اعلام نموده بابت هزینه پاساژ.
ایشان ادعای که دارن را اثبات کنند لطفا
اسماعیل شایسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
جناب آقای معتمدی عزیز کاسب های این بازار به اسم منطقه آزاد سرمایه گذاری کردند و قرارداد مابین سرمایه گذار و پیمانکار و منطقه آزاد بسته شده. تو بند 8 قرارداد هم آمده که اختلاف مابین سرمایه گذار و پیمانکار در منطقه پیگیری شود و حالا میگویید به ما ربطی نداره ... جالبه
اسماعیل شایسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
پیمانکار همون مدیر محترم بالای شیش و نیم ملیارد تومن فقط پول پیش از سرمایه گذار بابت ودیعه دریافت کرده و کمتر از سه ملیارد هزینه کرده که اینم قابل کارشناسی هست با سند و مدرک
اسماعیل شایسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
غرفه داران یا همون سرمایه گذارانی که 90 درصد آنها به نشانه اعتراض در 14 مهر 94 غرفه خود را باز نکردن خواستار بررسی و حل مشکل هستند. مشکلاتی که مدیریت به تعهد های خود عمل نکرده و به وجود آمده و فقط به فکر گرفتن پول از غرفه داران هست. ما خواستار نظارت یک ارگان دولتی و حل مشکل هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
در جواب آقا باید عرضکنم علت این امر محقق نشدن اهداف تشکیل ای بازار و در نتیجه بوجود آمدن اشکالات عدیده بر سر راه کسب درآمد ساکنین میباشد .کمی در قوانین حاکم بر ورود وخروج کالا وتسهیل آن ودر نتیجه درآمد بیشتر ساکنین وتسهیل در امر دادن کرایه دقت کنید
اسماعیل شایسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
ایرنا - چراغ مجتمع تجاری کنزالمال منطقه آزاد اروند خاموش شد - http://www.irna.ir/khuzestan/fa/News/81789376/
جالبه مدیریت گفته که 10 ملیارد هزینه بازار کرده و 14 ماه کرایه نگرفته که اینم شدنی نیست 14 ماه پیش کمتر از یک سوم بازار به بهره برداری رسیده بود و در لینک سایت خبری که گذاشتم ادعای ایشان مبنی بر هزینه ای که بابت بازار کرده اند و مدت زمانی که کرایه عقب افتاده دارند متفاوت میباشد. ایشان در خبر گزاری ایرنا ادعا کرده اند که 18 ملیارد تومن خرج بازار کردند و مرت 7 ماه کرایه عقب افتاده دارن.
جاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
مقصرفقط به فقط ما کسبه هستیم که نتوانستیم همچون بردگان پول مردم را غارت وچپاول کنیم و به جیب پیمانکار محترم بریزیم و صدای گوش خراش و نا خوش آیندمان در آمده و مسول منطقه آزاد راست میگه به ایشان مربوط نیست و فقط ایشان مسول گرفتن حقوق و اضافه کاری و حق بدی آب و هوا هست و نباید کاری داشته باشه چون هواسشون هست منطقه شکوفا بشه و هواسشون پرت میشه .....................
:
:
:
آخرین اخبار