تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۰۳۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز فاز دوم احداث خط‌ آهن فارس ـ خوزستان
نماینده بهبهان در مجلس از پایان طرح مطالعاتی و آغاز فاز دوم احداث خط‌ آهن فارس ـ خوزستان خبر داد.

به گزارش فارس از بهبهان، حجت‌الاسلام سید محمد موحد صبح امروز در مصاحبه مطبوعاتی خود که در فرمانداری بهبهان برگزار شد، اظهار داشت: بیان مشکلات، مسایل و پاسخ‌ها تنها در یک کنفرانس مطبوعاتی مطرح نشده و از راه‌های مختلف این دغدغه‌ها قابل تبیین و روشنگری است.
وی در خصوص بحث احداث فرودگاه بهبهان گفت: طبیعی است که آقایان هوا فضا تا جایی که بتوانند با بحث احداث فرودگاه جدید بهبهان مخالفت کرده و نخستین دلیل آنها نیز این است که قصد دارند فرودگاهی را که روی دست شان مانده که به نظر ما هیچ توجیهی برای فرود و برخاست هواپیماهای کشوری ندارد را به ما قالب کنند.
وی خاطرنشان کرد: امکان دارد ما هزینه‌های زیادی را صرف این فرودگاه موجود کنیم اما چون در یک منطقه نظامی است بگویند از نظر نظامی فرود و برخاست هواپیما به صلاح نیست و در این صورت اگر انتخاب میان نشدن کار و تحمیل شدن باشد، بنده نشدن کار را انتخاب خواهم کرد.
موحد افزود: باید به دنبال کار رفته و وقتی مانع، هوایی و بی اساس باشد باید ایستاد و حق را ثابت کرد، در حال حاضر کل باند فرودگاه موجود باید تعویض شود تا هواپیمای کشوری بتواند در آن فرود بیاید، در صورتی که این امر به معنای ساخت یک باند فرود جدید و صرف هزینه اضافی احداث در کنار هزینه کردن 5 میلیارد تومان دیگر برای ساخت امکانات جانبی آن است که هیچ‌گاه مورد قبول نیست.
وی با بیان اینکه مطالعه احداث فرودگاه بهبهان در ماده 12 لایحه بودجه سال 90 آورده شده است از اختصاص 4 میلیارد تومان به این امر تاکنون خبر داد و اظهار داشت: بر همین اساس نوشته‌ای را برای معاون وزیر راه و ترابری نوشته تا سازمان مدیریت لایحه را برای احداث این فرودگاه ببندد اما بسیاری از دستگاه‌های مربوطه مخالفت و کارشکنی می‌کنند اما ما نیز با بضاعت کمی که داریم ایستاده‌ایم  و مبارزه می‌کنیم.
موحد با اشاره به بحث راه آهن بهبهان نیز گفت: عبور راه آهن از بهبهان به اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان نیاز دارد که مقرر شده بود 500 میلیون آن را وزارت راه و ترابری و 500 میلیارد تومان آن را نیز وزرات نفت تامین کند.
وی افزود: در این میان وزارت راه و ترابری تعهد خود را به سازمان مدیریت ابلاغ کرده اما وزارت نفت این کار را انجام نداد تا انتصاب رستم قاسمی، که پس از شروع کار وی در وزارت نفت، 500 میلیارد تومان را از منابع نفت به صورت کتبی دریافت و به سازمان مدیریت ابلاغ کرده‌ایم.
موحد از اتمام فاز نخست مطالعاتی این طرح و آغاز فاز دوم آن خبر داد و تصریح کرد: پروژه راه آهن فارس ـ خوزستان به عنوان اتصال منطقه گازی به منطقه نفتی یک امر معمولی نبوده و حداقل 10 سال طول می‌کشد تا عدم نتیجه کار را دیده و شاهد اجرای فاز اجرایی راه آهن در منطقه باشند.
نماینده بهبهان در ادامه سخنان خود به بیمارستان نیمه تمام ولی عصر (عج) این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: 16 سال بود که بیمارستان ولی عصر (عج) نیمه کاره مانده و خیر، کار خود را انجام داده بود که سال گذشته ما این پروژه را در لایحه بودجه قرار داده و یک‌میلیارد را به گردن وزارت نفت انداختیم که تا به الان قریب به 4 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده است.
وی ادامه داد: چهار بانده کردن محور بهبهان - رامهرمز نیز که از مصوبات سفر نخست ریاست جمهوری به خوزستان بود در حال انجام است که در سال 89 ردیف مستقلی برای این پروژه دریافت کرده‌ایم اما پیمانکاری که از سمت بهبهان مشغول به کار است مشکلاتی داشته و همانند پیمانکار سمت رامهرمز عمل نمی‌کند.
موحد در ادامه خاطرنشان کرد: چند نیروگاه در سفر ریاست جمهوری به خوزستان برای این استان تصویب شد که هیچ کدام همانند بهبهان در پیگیری موفق نبوده و به احتمال فراوان جمعه آینده کلنگ این نیروگاه سیکل ترکیبی یک هزار مگاواتی به دست وزیر نیرو به زمین زده خواهد شد.
وی به تکریم ارباب رجوع در مقوله بهداشت و درمان اشاره و تصریح کرد: بهداشت و درمان با توجه نوع مراجعان خود که اغلب بیمار بوده و مشکلات فراوانی نیز دارند با مسئله اعتراض نسبت به تکریم ارباب رجوع مواجه بوده که این امر مختص بهبهان نیز نبوده و با توجه به امکانات و اعتبارات کم در همه شهرها وجود دارد.
موحد در پاسخ به سئوالی در خصوص روشنایی روستاها نیز گفت: ظرف مدت 2 سال و تاکنون 20 میلیارد و 800 میلیون تومان در خصوص مقوله برق بهبهان جذب کرده ام که روستاها را نیز شامل می‌شود.
نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثبت نام بالغ بر 18 هزار نفر بیکار در اداره کار این شهرستان، معضل بیکاری را یک تهدید دانست و اظهار داشت: بحث مشکل و معضلی که در بحث اشتغال گریبانگیر مردم شده است وقت و انرژی فراوانی را از مسئولان شهرستان گرفته و به طور جدی و با تلاش فراوان به دنبال حل آن هستیم.
وی تصریح کرد: در همین راستا مقرر شده است دیداری با وزیر نفت داشته و پروژه پالایشگاه بید بلند 2 بهبهان را نجات دهیم، هرچند به نظر ما تنها راه نجات آن، بازگرداندن این پروژه عظیم به شرکت گاز است زیرا با توجه به اتفاقات افتاده در بانک صادرات، این بانک قادر به انجام تعهدات خود در قبال این پالایشگاه نخواهد بود.
موحد خاطرنشان کرد: اما در کل گذر از بحران بیکاری و مشکل اشتغال، امر ساده‌ای نبوده و بسیار سخت و سنگین است.
وی در ادامه از شهر شدن منصوریه و تشان در صورت تصویب کمیسیون امنیت دولت خبر داد و گفت: همچنین به دنبال ارتقای فرمانداری بهبهان به فرمانداری ویژه هستیم که برای تحقق این امر نیاز به شرایط و پارامترهای خاصی بوده که در حال پیگیری و تلاش برای فراهم آوردن آنها هستیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دو درصد از درآمد نفت و گاز کشور به مناطق نفتی و گازی اختصاص داده می‌شود گفت: رقمی از درصد اختصاصی به خوزستان به شهرستان بهبهان رسیده که آغاجاری، زیدون و بهبهان را شامل می‌شود.
موحد در خصوص فاز دوم کارخانه سیمان بهبهان نیز تصریح کرد: البته این در واقع کارخانه جدیدی نبوده بلکه در جهت انتقال یک کارخانه در حال از بین رفتن به یک کارخانه نو و مناسب است که در امر اشتغالزایی نیز موثر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: قسمتی از این کار به سازمان تامین اجتماعی و شستا بازگشته که فعلاً قول‌هایی را به ما داده و به ساماندهی این امر امیدواریم.
موحد همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص نامه شهرداری ماهشهر در راستای پرداخت عوارض پالایشگاه بیدبلند 2 بهبهان به این شهرداری افزود: این خواسته کاملا بی ربط و بی معنا است زیرا این پالایشگاه به مرحله تولید نرسیده و همچنین در مرحله تولید نیز در بهبهان تولید می‌شود لذا قطعاً تمامی عوارض‌های این پالایشگاه متعلق به بهبهان و مردم آن بوده و تحت هیچ شرایطی پرداخت عوارض و مبلغی به دیگر شهرها قابل قبول نیست.
وی بیان کرد: در همین جا نیز اعلام می‌کنم تا همه مسئولان بدانند همه امتیازات پالایشگاه بیدبلند 2 بهبهان از جمله عوارض، مالیات، خدمت و اشتغال برای این شهرستان و مردمش خواهد بود.
نماینده بهبهان در مجلس همچنین در خصوص هتل نیمه کاره این شهرستان نیز گفت: به نظر ما سرمایه گذاری بخش خصوصی با هزینه یک میلیارد تومانی فراتر از وظیفه خود انجام داده زیرا کمتر کسی پیدا می‌شود که این میزان سرمایه خود را در پروژه‌ای به کار بگیرد که دولت تاکنون حتی یک ریال نیز به وی نداده است.
وی افزود: البته مشکلاتی نیز با شهرداری بهبهان داشته که باید با تعامل و پیگیری فرماندار حل و برطرف شود اما به دنبال این موضوع هستیم که حداقل وام مقرر شده به این سرمایه گذار اعطا شود تا روند ساخت این هتل ادامه یابد.
موحد در پایان سخنان خود بر تقویت رسانه‌ها تاکید کرد و با بیان اینکه تقویت رسانه‌ها، تقویت شهر، مردم، آگاهی، بینش و فرهنگ است، گفت: همه مسئولان و دستگاه‌ها وظیفه دارند با اختیارات و امکانات قانونی که دارند با مطبوعات همکاری کامل داشته و با آنها تعامل خوبی داشته باشند.
:
:
:
آخرین اخبار