تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۰۳۶۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهرداری سوسنگرد 190 میلیارد ریال بدهی دارد
به علت کمبود منابع درآمدی بیشتر طرح های عمرانی با کندی پیشرفت رو به رو بوده و پرداخت حقوق کارگران و کارکنان شهرداری نیز با مشکلات جدی مواجه شده است
شهردار سوسنگرد میزان بدهی شهرداری را بیش از 190میلیارد ریال بیان کرد و گفت: به علت کمبود منابع درآمدی بیشتر طرح های عمرانی با کندی پیشرفت رو به رو بوده و پرداخت حقوق کارگران و کارکنان شهرداری نیز با مشکلات جدی مواجه شده است.

حسین نگراوی افزود: ناکافی بودن منابع درآمدی از یک سو و تخصیص نیافتن اعتبارات استانی ، آلایندگی(سهم نفت) از سوی دیگر سبب شده در اجرای بسیاری از طرح های عمرانی و خدماتی مصوب با مشکلات زیادی دست به گریبان بوده و حتی قادر نیستیم حق بیمه تامین اجتماعی کارگران ، برق و تلفن و گاز شهرداری را پرداخت کنیم.

وی گفت: به علت کمبود اعتبار ، امسال تنها 35درصد طرح های عمران شهری سوسنگرد طبق برنامه زمان بندی شده پیشرفت داشته و 65درصد طرح ها با تاخیر در اجرا رو به رو بوده است.

شهردار سوسنگرد بر توجه جدی مسئولان استانی برای تامین اعتبارات مورد نیاز برای خروج از بحران مالی شهرداری تاکید و خواستار تشکیل کمیته ای ویژه برای رسیدگی به مشکلات و چالش های شهرداری سوسنگرد شد.

نگراوی در ادامه با بیان اینکه از منابع درآمدی شهرداری سوسنگرد که ماهانه 350 تا 500میلیون ریال است کار چندانی برای ارایه خدمات اصلی به شهروندان سوسنگردی نمی توان انجام داد خواستار افزایش سهم مالیات ارزش افزوده به شهرداری و تخصیص 100درصدی اعتبارات تملک دارایی شد.

شهردار سوسنگرد با اشاره اینکه شهرداری شهرهای کوچک از جمله شهرداری سوسنگرد بدون اعتبارات استانی و ملی قادر به ادامه فعالیت مطلوب نیستند خواستار توجه ویژه مسئولان استانی برای خروج از بحران مالی شهرداری سوسنگرد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سوسنگرد در مسیر اصلی تردد کامیون های حامل کالا به مرز چذابه واقع شده و عبور روزانه بیش از یکصد کامیون خسارات زیادی به زیرساخت های شهری سوسنگرد از جمله آسفالت و زیرسازی خیابانها وارد می کنند افزود: با این وجود از محل عوارض دریافتی از کامیون ها و تریلرهای عبوری ، اعتباری حتی برای ترمیم خسارات وارده به شهرداری پرداخت نمی شود.

* فاضلاب مشکل اصلی شهر سوسنگرد

شهردار سوسنگرد ، فقدان شبکه فاضلاب شهری و همچنین فرسودگی و شکستگی آن را یکی از معضلات اصلی این شهر عنوان کرد و افزود: شبکه فاضلاب این شهر دارای ایرادهای فنی و زیرساختی زیادی است که در همه فصول سال بخصوص موقع بارندگی ها ناکارایی آن بیشتر نمایان می شود.

نگراوی افزود: شبکه فعلی فاضلاب سوسنگرد هم اکنون کارایی چندانی ندارد و باید این شبکه نوسازی و استانداردسازی شود تا مشکلات مردم به حداقل برسد.

شهردار سوسنگرد در ادامه افزود: تاشبکه فاضلاب این شهر ساماندهی نشود اجرای طرح های عمران شهری سوسنگرد را با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد کرد.

* نیروی مازاد در شهرداری سوسنگرد

شهردار سوسنگرد تراکم و نیروی مازاد در شهرداری را یکی دیگر از مشکلات این شهر عنوان کرد و گفت: مجموع کارگران و کارکنان شهرداری 378نفر بوده که از این تعداد حدود 114 نیرو مازاد است.

نگراوی افزود: بخش مهمی از اعتبارات شهرداری برای پرداخت حقوق کارگران پرداخت می شود ضمن آنکه حدود پنج ماه است که حقوق کارگران شهرداری به نداشتن اعتبار ، به تعویق افتاده است.

وی گفت: شهرداری از هرگونه تلاشی برای پرداخت حقوق عقب افتاده کارگران شهرداری دریغ نخواهد کرد ولی در عین حال مسئولان باید برای فایق آمدن بر مشکلات مالی شهرداری را کمک کنند.

شهر سوسنگرد در 50کیلومتری شمال غرب اهواز واقع شده و محل عبور کاروان های زائران اربعین حسینی می باشد.

این شهر در زمان جنگ تحمیلی دو بار به اشغال نیروهای بعثی عراق درآمد ولی با رشادت و جانفشانی های مدافعین شهر بخصوص شهید مصطفی چمران این شهر از لوث وجود نظامیان بعثی پاک شد.

در جریان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بخش مهمی از زیرساخت های شهری و عمرانی شهر سوسنگرد ویران شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار