تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۳۶۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره دامپزشکی شوش خبر داد:
راه‌اندازی سردخانه کشتارگاه دام در شوش
رئیس اداره دامپزشکی شوش از راه‌اندازی سردخانه بالای صفر کشتارگاه دام در این شهرستان خبر داد
رئیس اداره دامپزشکی شوش از راه‌اندازی سردخانه بالای صفر کشتارگاه دام در این شهرستان خبر داد.

میلاد عامری امروز اظهار کرد: با حضور پرسنل اداره دامپزشکی و نماینده و ناظر بهداشتی شهرداری شوش، سردخانه کشتارگاه دامِ شوش راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه تأمین گوشت سالم و بهداشتی جهت استفاده مردم، از اصلی‌ترین نیازها و اولویت‌های شبکه دامپزشکی است، افزود: بر این اساس وجود سردخانه و رعایت مرحله پیش سرد قبل از عرضه به بازار جهت استحصال گوشت قرمز بهداشتی در کشتارگاه، یک امر ضروری است.

رئیس اداره دامپزشکی شوش ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف شبکه دامپزشکی تضمین سلامت گوشت تولیدی شهرستان است.

عامری به ضرورت ایجاد سردخانه در کشتارگاه اشاره کرد و یادآور شد: نگهداری لاشه گوشت به مدت 24 ساعت در سردخانه علاوه بر مطبوع شدن گوشت، منجر به کاهش PH گوشت و در نتیجه کاهش خطر انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به‌ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو CCHF، به حداقل ممکن است که 95 درصد از عوامل میکروبی بیماری‌زا را از بین می‌برد.

وی با اشاره به ظرفیت 3 هزار کیلوگرمی نگهداری این سردخانه، تصریح کرد: این سردخانه کشتارگاه دام، نیاز کنونی مردم و بازار را تا حد مطلوب برطرف می‌کند.

رئیس اداره دامپزشکی شوش در پایان ضمن تشکر از شهرداری، بر اهمیت این پروژه تأکید کرد و گفت: این پروژه مهمترین عمل انجام شده در راستای بهداشت جامعه توسط شهرداری در شوش است.
مرجع / فـارس
برچسب ها: شوش ، دامپزشکی شوش
:
:
:
آخرین اخبار