تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۰۳۶۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه دزفول بیان کرد:
افتتاح تالار دیجیتال دزفول فرصتی برای فرهیختگان و اساتید
افتتاح تالار دیجیتال این شهرستان فرصتی استثنایی برای فرهیختگان و اساتید برای دسترسی به منابع به‌شمار می‌رود
امام جمعه دزفول گفت: افتتاح تالار دیجیتال این شهرستان فرصتی استثنایی برای فرهیختگان و اساتید برای دسترسی به منابع به‌شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی صبح امروز در مراسم افتتاح تالار دیجیتال که در محل کتابخانه مخبر دزفول برگزار شد اظهار کرد: افتتاح تالار دیجیتال فرصتی مهم در راستای ارتقای دانش و سطح فرهنگ در شهرستان و استان است.

وی افزود: افتتاح این تالار که تنها در چند مرکز استان در کشور وجود دارد، فرصتی استثنایی برای فرهیختگان و اساتید برای دسترسی به منابع به‌شمار می‌رود.

امام جمعه دزفول تصریح کرد: از این طریق به آسانی می‌‌توان به کتابخانه ملی دسترسی داشته و در صرف بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی کرد.

*تولید بیش از 25 میلیون صفحه در کتابخانه دیجیتال

مدیر کتابخانه مخبر دزفول در ادامه افزود: تالار دیجیتال، طرحی در راستای حفاظت بلندمدت اسناد به صورت دیجیتال است.

محسن ریاضی گفت: اگر اطلاعات یک کشور را به مثابه پول بدانیم، تالار دیجیتال بانکی برای سرمایه‌گذاری است چون تمام اطلاعات یک کشور در این تالار جمع آوری می‌شوند.

وی در خصوص نحوه دسترسی و استفاده از این تالار دیجیتال بیان کرد: تنها کسانی می‌توانند از این تالار استفاده کنند که یا در کتابخانه ملی در تهران باشد یا در یکی از تالارهای شهرستان‌ها حضور و از سیستم‌های آنها استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این مراسم عنوان کرد: در حال حاضر در دزفول 6 سیستم برای دسترسی به تالار دیجیتال راه‌اندازی شده که در صورت استقبال، تعداد آنها افزایش هم می‌یابد.

ریاضی تصریح کرد: در این تالار نسخ خطی، کتب چاپ سنگی، پایان نامه، مقالات، اسناد، تصاویر، نشریات و سایر کتب چاپی، موجود و قابل استفاده و نکته حائز اهمیت در استفاده از این تالار، عدم امکان کپی برداری برای حفظ مالکیت معنوی اثر است.

وی ادامه داد: این کتابخانه دیجیتال مزایای متعددی دارد که از جمله آنها می‌توان به نیاز به فضای کم، امکان ذخیره و بازیابی اطلاعات، دسترسی سریع و موثر به اطلاعات، امکان استفاده کاربران بی‌شمار از یک منبع اشاره کرد.

ریاضی بیان کرد: تاکنون بیش از 25 میلیون صفحه در کتابخانه دیجیتال تولید شده و مورد استفاده کاربران قرار گرفته است.

مدیر کتابخانه مخبر دزفول در پایان افزود: همچنین در این کتابخانه هر نوع سند، عکس، اطلاعیه، مصاحبه، روزنامه و حتی فیلم با هر موضوعی قابل ثبت است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار