تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۰۳۶۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یارعلی‌زاده تاکید کرد:
لزوم بهبود زندگی پیشکسوتان پس از بازنشستگی
آرزو می‌کنیم به روزی برسیم که پیشکسوتان ما پس از 30 سال زحمت و تلاش و مجاهدت در تامین معاش خانواده، به سطحی از بهبود کیفی زندگی برسند که کارکنان پس از 30 سال کار و بعد از بازنشستگی، به دنبال شغل دیگری نباشند
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: امید است مدیریت ما و مدیریت کلان کشور به جایی برسد که بهره‌وری و پایداری آن با خلاقیت تضمین شود و این مجموعه، سطح کیفی زندگی بازنشستگان را به گونه‌ای تامین کند که نیازی به اشتغال مجدد پس از بازنشستگی نداشته باشند.

محمود یارعلی‌زاده در مراسم تجلیل از بازنشستگان، همسران بازمانده و از کارافتادگان کلی نمونه استان که امروز (15 مهرماه) در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: مدیریت یک کار نرم‌افزاری بوده و سخت‌افزاری نیست؛ هدف مدیریت نیز در خلق بهره‌وری خلاصه می‌شود و تلاش‌ها باید منجر به بهره‌وری پایدار شود. خلاقیت و نوآوری نیز باید جزو اهداف مدیریت قرار گیرد تا در نهایت منجر به بهبود کیفی زندگی شود.

وی ادامه داد: آرزو می‌کنیم به روزی برسیم که پیشکسوتان ما پس از 30 سال زحمت و تلاش و مجاهدت در تامین معاش خانواده، به سطحی از بهبود کیفی زندگی برسند و مدیریت کشور و سازمان‌ها نیز به میزانی از بلوغ رسیده باشند که کارکنان پس از 30 سال کار و بعد از بازنشستگی، به دنبال شغل دیگری نباشند.

یارعلی‌زاده افزود: امید است مدیریت ما و مدیریت کلان کشور به جایی برسد که بهره‌وری و پایداری آن با خلاقیت تضمین شود و این مجموعه، سطح کیفی زندگی بازنشستگان را به گونه‌ای تامین کنند که نیازی به اشتغال مجدد پس از بازنشستگی نداشته باشند و پس از آن به سراغ کارهایی بروند که در دوران اشتغال خود فرصتی برای انجام آن نداشتند.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان عنوان کرد: معمولا در اذهان عمومی سازمان تامین اجتماعی یک سازمان قوی از نظر مالی دیده می‌شود و دید عموم روی منابع سازمان است؛ با این حال اکنون تامین اجتماعی در استان خوزستان 34 شعبه فعال دارد که از این تعداد، تنها سه شعبه در استان زیر 50 درصد درآمد خود را هزینه می‌کنند و 31 شعبه دیگر، بیش از 50 درصد از منابعی که به دست می‌آورند را هزینه می‌کنند.

وی افزود: 16 شعبه نیز در 16 شهر استان داریم که بالای 100 درصد از منابع خود را هزینه می‌کنند که 91 درصد از هزینه‌ها نیز از تعهدات قانونی است. 7 شعبه نیز بیش از 150 درصد درآمد خود را هزینه می‌کنند و شعبه‌ای هم داریم که 249 درصد از منابع خود را هزینه می‌کند.

یارعلی‌زاده عنوان کرد: استان خوزستان یکی از استان‌های تاثیرگذار و مهم در حوزه تامین اجتماعی و پس از استان تهران بزرگ دومین استان کشور در این حوزه است. در حالی که استانی که قطب صنعتی، کشاورزی و جامعه کارگری به حساب می‌آید و شعبه‌های آن بالای 100 درصد از درآمدشان را هزینه می‌کنند، استان‌های کمتر توسعه‌یافته و صنعتی‌نشده موجب تحمیل هزینه‌های اضافه بر سازمان می‌شوند.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی روی استان خوزستان به عنوان یک استان استراتژیک در حوزه صنعت، کشاورزی و جامعه کارگری و کارفرمایی حساب ویژه دارد و وقتی خودمان به این حساب ویژه از درون نگاه می‌کنیم، می‌بینیم وضعیت‌مان به صورتی است که 31 شعبه استان بالای 50 درصد از درآمدهای‌شان را هزینه می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان اظهار کرد: امید است با پیگیری موارد فرارهای بیمه‌ای و بررسی راه‌هایی که هزینه‌ها را تعدیل می‌کند، استان از این حالت خارج شود و تامین اجتماعی را در خوزستان به جایگاهی برسانیم که برای سایر استان‌ها که به اندازه خوزستان صنعتی نیستند و درآمد ندارند، امنیتی ملی فراهم کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار