تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۳۶۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان:
کاهش رشد جمعیت نیازمند آسیب‌شناسی جدی است
در برخی کشورها حداقل سابقه کار برای بازنشستگی 35 سال است و به طور نرمال نیز در بیشتر کشورهای پیشرفته، 33 سال به بالا را برای بازنشستگی در نظر می‌گیرند ولی در کشور ما سال‌های لحاظ شده برای بازنشستگی به این صورت نیست
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان بر لزوم آسیب‌شناسی کاهش رشد جمعیت و تاثیر آن بر منابع انسانی و نیروی کار تاکید کرد.

داریوش پناهی‌زاده در مراسم تجلیل از بازنشستگان، همسران بازمانده و از کارافتادگان کلی نمونه خوزستان که امروز(15 مهرماه) در اهواز برگزار شد، با بیان این که سالمندان گنجینه‌ و سرمایه‌های جامعه هستند، اظهار کرد: در برخی کشورها حداقل سابقه کار برای بازنشستگی 35 سال است و به طور نرمال نیز در بیشتر کشورهای پیشرفته، 33 سال به بالا را برای بازنشستگی در نظر می‌گیرند ولی در کشور ما سال‌های لحاظ شده برای بازنشستگی به این صورت نیست.

وی افزود: اگر آهنگ بازنشستگی به همین شکل پیش رود، در آینده منابع انسانی ما پاسخگوی میزان نیروی مورد نیاز کار نخواهد بود و در آینده‌ای نزدیک، به مشکل برمی‌خوریم. مملکت ما زمانی جوان بود ولی اکنون رشد جمعیت کند شده است و از سطح کشورهای غربی پایین‌تر آمده است؛ کاهش رشد جمعیت کشور یک تهدید محسوب می‌شود و نیازمند آسیب‌شناسی جدی است.

پناهی‌زاده ادامه داد: در تغییر و تحول نظام سلامت، هزینه سازمان‌های بیمه‌گر بیش از 70 درصد افزایش پیدا کرده است. با توجه به تحریم‌هایی که تحمیل شد و اقتصاد کشور را هدف قرار داد و با توجه به شرایطی که درگیر آن هستیم، برای تامین منابع مشکل داریم ولی دولت در این زمینه یک کار متبحرانه انجام داد. ما در گذشته با کمبود دارو مواجه بودیم و این مربوط به دو سه سال پیش از آغاز دولت جدید بود ولی این شرایط برطرف شد و طرح نظام تحول سلامت کمک زیادی در حل این مشکل داشت.

وی گفت: در این شرایط دولت آنچه در توان داشت در این عرصه گذاشت و توفیقات بسیاری حاصل شد. البته انتقاداتی هم بود ولی اگر منصفانه نگاه کنیم در بحث دارو توفیقات بیشتر بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان تصریح کرد: پرداختی‌های ما زیاد شده است و با توجه به اینکه منابع کشور و همچنین سازمان تامین اجتماعی برای تامین این پرداختی‌ها در فشار است؛ همه باید تلاش کنیم تا این منابع به موقع تامین شوند. در شرایطی که پروژه‌های عمرانی رونقی ندارند و تقریبا خوابیده است، سازمان تامین اجتماعی تمام پروژه‌های استان خوزستان را به خوبی پیش برده است.

وی افزود: در 8 ماه گذشته 85 پزشک و دندان‌پزشک و داروساز به کادر درمانی تامین اجتماعی افزوده شده است. این کار آسانی نیست ولی تلاش کردیم پزشکان را تشویق کنیم تا وارد مراکزمان شوند و برای این کار بسیار انرژی گذاشتیم تا شرایط بهتر شود. در دو ماه آینده نیز 10 پزشک متخصص دیگر به کادر مراکز درمانی تامین اجتماعی افزوده خواهند شد. در تلاشیم شرایط در مراکز درمانی بهتر شود ضمن این که استاندارد و سطح خدمات نیز افزایش یابد.

پناهی‌زاده با اشاره به لزوم رعایت نکات بهداشتی به منظور حفظ سلامت سالمندان عنوان کرد: مهمترین موارد در دوران سالمندی توجه به سلامتی است. دیده می‌شود که سبک زندگی سالمندان ناسالم است و تحرکی ندارند؛ توصیه می‌شود هرچقدر که می‌توانید پیاده راه بروید.

وی گفت: در بحث تغذیه نیز نوع رژیم غذایی در استان خوزستان بیشتر چربی است و کالری اضافی مصرف می‌کنیم که این روند، بار بیماری را بالا می‌برد در حالی که در استان‌های دیگر به این صورت نیست.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار