تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۰۳۷۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل محیط زیست خوزستان خبر داد:
تغییر سوخت نیروگاه‌ها از مازوت به گاز طبیعی در دستور کار وزارت نفت
مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان از تغییر سوخت نیروگاه‌ها از جمله نیروگاه رامین از مازوت به گاز طبیعی در دستور کار وزارت نفت خبر داد
مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان از تغییر سوخت نیروگاه‌ها از جمله نیروگاه رامین از مازوت به گاز طبیعی در دستور کار وزارت نفت خبر داد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت نیروگاه رامین اظهار کرد: طبق سیاست‌های اتخاذشده کشوری، نیروگاه رامین نیز در مصرف مازوت کاهش مصرف داشته و این موضوع ثابت شده است.

وی اضافه کرد: در این زمینه اما یکی از خروجی‌های این نیروگاه‌ها که دو واحد را پوشش می‌دهد استاندارد نیست و کماکان از مازوت استفاده می‌کند و این امر موجبات آلودگی را فراهم آورده است.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: در همین راستا تغییر سوخت نیروگاه‌ها از مازوت به گاز طبیعی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته و این امر در حال پیگیری است.

لاهیجان‌زاده ادامه داد: که با راه‌افتادن پالایشگاه‌های گاز عسلویه که به تدریج در مدار قرار می‌گیرند به تدریج گاز طبیعی را با مازوت جایگزین می‌شود و با تحقق این روند مطمئنا بحث کاهش آلودگی‌ زیست‌محیطی مدنظر قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: بر این اساس و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته قرار است در سال 94 به تدریج از مصرف مازوت در نیروگاه‌های برق کشور کاسته شود.

به گفته لاهیجان‌زاده، همچنین برنامه‌ریزی شده است تا در سال 95 میزان مصرف این سوخت به صفر برسد که نیروگاه رامین نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

میزان مصرف مازوت در نیروگاه رامین اهواز مطمئنا سهم زیادی از آلودگی هوای اهواز را به خود اختصاص داده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار