تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۰۳۷۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز در جلسه شورای اداری استان عنوان کرد:
فرمایشات قاطع رهبر معظم انقلاب موجب تغییر موضع مقامات سعودی شد / خوزستان از عقب​ماندگي مزمن رنج مي​برد
باید برای تغيير این وضعیت قدمها سریع تر شود در استان آرامش خوبی همراه با پویایی و فعالیت وجود دارد كه این همدلی در استان صدای مطالبات و خواسته های مردم است
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه خوزستان از عقب ماندگی مزمن رنج می برد، گفت: باید برای تغيير این وضعیت قدمها سریع تر شود در استان آرامش خوبی همراه با پویایی و فعالیت وجود دارد كه این همدلی در استان صدای مطالبات و خواسته های مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن​زاده در جلسه شورای اداری استان که روز چهارشنبه، 15 مهرماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: آنچه برای مسئولان اجرایی در حکومت اسلامی آمده است بیش از توصیه​های اخلاقی و بلکه یک دستور است. نامه امام علی(ع) به مردم مصر و نامه او به مالک اشتر که در سازمان ملل به عنوان نخستین منشور حقوق بشر در حکومت​ها به ثبت رسیده توصیه​هایی آمده که باید آن​ها را به عنوان دستور در نظر گرفت.

خوزستان از عقب​ماندگي مزمن رنج مي​برد / فرمایشات قاطع رهبر معظم انقلاب موجب تغییر موضع مقامات سعودی شد

وی افزود: در این نامه آمده است که دل خود نسبت به مردم بايد مملو از محبت و رحمت باشد. کارگزاران حکومت اسلامی باید همچین رفتارهایی نسبت به مردم داشته باشند. رحمت یعنی خدمت به مردم و برطرف کردن نیازهای آنها و محبت همان دلسوزی است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه تاکید بر خدمت به مردم در حکومت اسلامی بیش از حکومت‌های دیگر است گفت: کارگزاران حکومت اسلامی باید نسبت به این توصیه​های دینی دقیق عمل کنند.

حسن زاده در خصوص فاجعه منا تصریح کرد: آنچه در منا اتفاق افتاد یک جنایت و فاجعه است که قطعا در این خصوص کوتاهی بود اما تاکنون نمی​توان گفت که این حادثه عمدی است. جنایت دیگر عدم رسیدگی به قربانیان حادثه است.

وی خاطرنشان کرد: در این حادثه دردناک نزدیک به 500 نفر از هموطنان ما جان باختند که 7 تن از آنها از استان خوزستان هستند که تمام آنها آبادانی بودند و پیکر یکی از این عزیزان دیروز وارد استان شد. همچنین یکی دیگر از جانباختگان بنا به وصیت خود در مکه دفن شد و پیکر یکی دیگر از قربانیان نیز اکنون در تهران است و از وضعیت دیگر جانباختگان اطلاعی نیست.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به واکنش رهبر انقلاب به حادثه منا اظهار کرد: فرمایشات قاطع رهبر معظم انقلاب موجب تغییر موضع مقامات سعودی شد. ممکن بود که این افراد بدون هیچ توجهی در عربستان دفن شوند و موضوع همان​جا خاتمه یافته بدانند اما این موضع رهبری اجازه چنین کاری ندارد و حتی پیش از این به مسئولان ما اجازه نزدیکی به قربانیان را نمی​داندند اما پس از این فرمایشات همکاری شروع شد.

حسن زاده عنوان کرد: سوءمدیریت، قربانیان فاجعه منا را بیشتر کرد و امیدواریم که این حادثه به بیداری اسلامی منتهی شود. باید افتخار کرد که در کشوری زندگی می کنیم که چنین رهبری دارد.

وی با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: در اسلام، در تامین امنیت تعارفی وجود ندارد و برای تامین امنیت باید کارهای بیشتری انجام داد.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: با توجه به وضعیت فاجعه منا و اربعین حسینی پیش رو، اکنون نگاه​ها به اربعین حسینی دوخته شده است و این مسئولیت ما را بیشتر از قبل می‌کند زيرا بخش مهمی از مراسم بزرگ اربعین مربوط به استان خوزستان است.

قطعا با نقطه مطلوب فاصله داریم اما در تلاش برای رسیدن به این امر هستیم

همچنین سردار اسحاقی، فرمانده نیروی انتظامی خوزستان گفت: هفته ناجا فرصتی است که بتوانیم خدمات و فعالیت​هایي که در طول یک سال انجام می‌دهیم را به مردم استان گزارش دهیم.

وی افزود: نخستین کار در نیروی انتظامی مباحث درون سازمانی است؛ پرورش و جذب نیروهایی که دارای شاخص های جمهوری اسلامی باشد. برای ساماندهی و تعیین اولویت و برای حفظ امنیت و نظرسنجی از مردم و اطلاع از دغدغه های آحاد جامعه در نیروی انتظامی در حال انجام است.

خوزستان از عقب​ماندگي مزمن رنج مي​برد / فرمایشات قاطع رهبر معظم انقلاب موجب تغییر موضع مقامات سعودی شد

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان بیان کرد: امسال توانستیم رشد سرقت را متوقف کنیم و نسبت به سال گذشته 7 درصد سرقت کاهش داشته است. همچنین انهدام باندهای مواد مخدر 4 درصد افزایش داشته و برخورد با خرده فروشی 20 درصد و سوانح رانندگی نیز 17 درصد کاهش داشته و کشف جرایم سایبری نیز 100 درصد افزایش يافته است.

اسحاقی عنوان کرد: اصلاح رفتار پلیس، قانون گرایی و قاطعیت در انجام کار و هماهنگی منطقی از برنامه های مورد تاکید نیروی انتظامی خوزستان است که می​تواند رضایت مردم را به دنبال کند و ایجاد اعتماد و اطمینان به دستگاه های امنیتی را بیشتر کند.

وی با بیان اینکه برخورد قاطع با مجرمان با هدف جلب آسایش برای جامعه مورد تاکید نیروی انتظامی است گفت: این برخورد موجب حراس مجرمان می‌شود که با همکاری دستگاه‌های قضایی این امر محقق می‌شود. قطعا با نقطه مطلوب فاصله داریم اما در تلاش برای رسیدن به این امر هستیم. امیدواریم با همکاری سایر دستگاه​ها بستر ناامنی و اختلال در نظم را به حداقل برسانیم.

بايد بدانيم پروژه​ها در چه مقطع زمانی آغاز شده و پایان می​رسند
    
استاندار خوزستان دستگاه​ها و تمام کسانی که در استان مسئولیتی دارند و حتی اصحاب رسانه باید بدانند که پروژه​ها در چه مقطع زمانی آغاز مي​شوند و پایان می​رسند و یک حساب​کشی وجود داشته باشد.

عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای اداری استان با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهارکرد: امكانات در اختيار نیروی انتظامی نسبت به اقداماتی که در حال انجام است بسیار اندک است و به همین جهت اقدامات آن​ها شایسته تقدیر است.

خوزستان از عقب​ماندگي مزمن رنج مي​برد / فرمایشات قاطع رهبر معظم انقلاب موجب تغییر موضع مقامات سعودی شد

وی افزود: به دنبال آن هستیم که در قابلیت​های نیروهای استان تحول ایجاد کنیم و به همین جهت تربیت مدیران و آموزش آن​ها در استان می​تواند در این خصوص تاثیرگذار باشد. قابلیت نیروها را باید افزایش داد و در این خصوص تبادل نظر نیز همچنان باید ادامه داشته باشد.
 
استاندار خوزستان با بیان اینکه کتابچه​ای تحت عنوان پروژه​های شاخص تدوین شده است، گفت: این کتابچه با هدف اعلام پروژه​های داراي محدودیت​های زمانی و مالی، در حال تدوين است و می​تواند در استان تحولی ایجاد کند.

مقتدایی تصریح کرد: می​توان با خلق شرایط جدید کارها را پیش برد؛ با چاپ کتابچه پروژه​هاي شاخص استان می​توانيم خود را متعهد کنیم که پروژه​ها را به نتیجه برسانیم. همچنین توضیح آن موجب نظارت همگانی می​شود.

وی خاطرنشان کرد: باید از پیشرفت فیزیکی پروژه​ها گزارش داد و حتی اعلام توقف خودروها نیز با ذکر دلایل آن باشد. خواهش من این است که همه همت کنند و پروژه​های اجرایی را به سرانجام برسانند.

استاندار خوزستان بیان کرد: در طرح مبادلات مرزی خیلی​ها اعتقاد داشتند که توان اجرایی این کار وجود ندارد اما توانستیم این طرح را اجرا کنیم که علاوه بر اقتصاد مردمی محور بودن آن بر تاثیر زندگی خانوارها بسیار تاثیر گذاشت و می​تواند تحولی ایجاد کند.

مقتدایی گفت: در حدود چهار ماه پیش به وزیر کشور نامه محرمانه​اي نوشتم که جایگزین من را معرفی کنید اما با این درخواست موافقت نشد و همچنان در محل خدمت خود خواهم ماند. کسانی که نگاه انتقادی دارند از سر دلسوزی است كه آن چراغ راه ما خواهد بود.

وی عنوان کرد: ما در موقعیتی هستیم که چیزی براي از دست دادن نداریم. اظهار خوشحالی دوستان تنها یک انرژی برای ما و حسی است که مردم قدردان هستند. تعریف و تمجیدها موجب نمی​شود که کاری جز رضایت خدا و مردم انجام شود. تمام مسئولان نظام مدعی خدمت به مردم هستند و این خدمت به مردم باید یک پارچه باشد و این وظیفه ما را سنگین می​کند.

استاندار خوزستان همچنین از تشکیل مجمع توسعه و عمران استان خبرداد و تصریح​کرد: از تمام نخبگان استان جهت حضور در این مجمع دعوت خواهد شد و مبنای آن نیز برنامه ملی ششم توسعه خواهد بود.

در جلسه شورای اداری استان معاون منابع انسانی استاندار خوزستان تودیع و معارفه شد.

خوزستان از عقب​ماندگي مزمن رنج مي​برد / فرمایشات قاطع رهبر معظم انقلاب موجب تغییر موضع مقامات سعودی شد

در این مراسم علی عماد معاون سابق منابع انسانی استاندار خوزستان با ارایه گزارشی از عملکرد خود گفت: ما افتخار می​کنیم که با دولتی کار می​کنیم که با رای قاطعیت مردم شکل گرفت و به حقوق شهروندی معتقد است و دولتی که تحزب و تکثر اجتماعی را هدف خود را قرار داده و ازادی فردی ضرورتی اجتناب ناپذیر می​داند.

وی ادامه داد: دولت به بي​برنامه​ بودن در کشور پایان داد و سازمان مدیریت را احیا کرد كه قانون​مداری و اخلاق گرایی و مردم مداری از نمودهای آن است.

همچنین جمال عالمی نیسی معاون منابع انسانی استاندار خوزستان گفت: امیدوارم در انجام مسئولیت جدید بتوانیم به مردم خدمت بیشتری کنیم و اکنون شاهد رونق اقتصادی در شهرهای مرزی هستیم که باید این برنامه ها با جدیت بیشتر دنبال شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار