تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۰۳۷۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جوانان قلعه چنعان: مستطیل خاکی را بازگردانید
طی روزهای گذشته جمعی از جوانان روستای قلعه چنعان شهرستان کارون، رفع ممانعت استفاده از زمین ورزشی و استرداد زمین را خواستار شدند
جمعی از جوانان روستای قلعه چنعان از توابع شهرستان کارون، استرداد زمین ورزشی خود را خواستار شدند، در حالی که مدیرکل امور روستایی استاندار خوزستان، خرید زمین در روستا را دارای منع قانونی دانسته و گفته است: راهی برای استرداد زمین به جز اهدای آن نیست.

طی روزهای گذشته جمعی از جوانان روستای قلعه چنعان شهرستان کارون، رفع ممانعت استفاده از زمین ورزشی و استرداد زمین را خواستار شدند.

عضو شورای روستای قلعه چنعان گفت: در این روستا دو زمین ورزشی وجود دارد که یکی از آنها زمین کشاورزی و دارای مالک خصوصی است.

سیدشبر موسوی افزود: بیش از 30 سال است که زمین های فوتبال مورد استفاده اهالی روستا قرار گرفته و مالک نیز مشکلی با این موضوع نداشت، ولی از یکسال پیش نسبت به مالکیت خود ادعا کرده و با شخم زدن این زمین اجازه استفاده را به جوانان روستا نداد.

وی اضافه کرد: مالک زمین ورزشی اعلام کرده که حاضر به فروش زمین به دولت است و تنها در این صورت خرید اجازه استفاده از آن را می دهد.

موسوی با بیان اینکه این موضوع بارها از سوی شورای روستا پیگیری شده است، افزود: خرید این زمین منع قانونی دارد زیرا بر اساس قانون در روستا دهیاری ها حق خرید زمین را ندارند و حتما باید زمین ها اهدایی باشد.

عضو شورای روستا ادامه داد: دهیاری روستای قلعه چنعان اعتبار لازم برای خرید این زمین ورزشی را دارد، ولی به دلیل منع قانونی اعتبارات عمرانی دهیاری ها فقط می تواند برای امور عمرانی هزینه شود.

عضو شورای روستای قلعه چنعان گفت: طی دو سال اخیر فرصت هایی برای ساخت درمانگاه و مرکز بهداشتی متناسب با جمعیت قلعه چنعان به دست آمد اما به دلیل اینکه زمین اهدایی نداشتیم این فرصت ها از دست رفت.

وی تاکید کرد: قلعه چنعان ورزشکار و ورزش دوستان زیادی دارد و این روستا 30 دسته ورزشی در رده های سنی نوجوانان و بزرگسالان فعال هستند.

موسوی تصریح کرد: طی یک سال گذشته بارها به فرمانداری، استانداری و بخشداری مراجعه کردیم و مسئولان وعده پیگیری دادند اما تاکنون هیچ نتیجه ای نشده است.

وی همچنین گفت: در این روستا پنج مدرسه، مخابرات، مساجد و بهداشت با اهدای زمین های روستا ساخته شده اما در حال حاضر که روستا از مالکان بزرگ خالی شده و قیمت زمین و ملک بالا رفته است، خرده مالکان راضی به اهدای زمین نیستند.

موسوی افزود:زمان تاسیس شهرستان کارون قرار بود که روستای قلعه چنعان به شهر کنعان ارتقاء یابد، ولی وزارت کشور هنوز با این مصوبه موافقت نکرده و اجازه ارتقاء روستا را نداده است.

وی با اشاره به اینکه قلعه چنعان از بزرگترین روستاهای کشور است، اظهار کرد:اکنون که روند تبدیل این روستا به شهر با مشکل مواجه شده است، برای این روستا باید امکانات خاصی قائل شود، همانطور که شهرهای مهم مانند دزفول و آبادان فرمانداری ویژه دارند.

موسوی با بیان اینکه این زمین های ورزشی خاکی سهم مهمی در جذب جوانان روستا به ورزش دارد، حل مشکل را از سوی مسئولان استان خواستار شد.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان نیز گفت: هیچ راهی برای خرید این زمین ورزشی وجود ندارد و تنها از طریق اهدای زمین می توان آن را به دست آورد.

عبدالله حسینی بندانی افزود: بر اساس قانون اجازه نداریم در روستاها زمین خریداری کنیم و تنها راه این است که شورای روستا این مساله را با مذاکره و توافق حل کند.

روستای قلعه چنعان با 18 هزار نفر جمعیت از بزرگترین روستاهای کشور است.

زمان تاسیس شهرستان کارون با مرکزیت کوت عبدالله این روستا به عنوان یکی از شهرهای شهرستان (شهر کنعان) معرفی شد، ولی وزارت کشور به دلیل محرومیت و نبود زیرساخت با ارتقاء روستا به شهر موافقت نکرده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار