تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۷۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راهیابی «به رنگ حماسه» خوزستان به جشنواره سراسری تئاتر ایثار
نمایش «به رنگ حماسه» به نویسندگی عبدالرضا حیاتی و کارگردانی مصطفی بوعذار به پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت.

این نمایش با موضوع مقاومت و ایثارگری مردم غیور مرزنشین به ویژه زنان عرب خوزستان در دوران دفاع مقدس، با حضور هنرمندان با تجربه و متعهد در قالب گروه تئاتر آیین مردم با همکاری انجمن تئاتر شاهد اهواز تهیه شده است.

راهیابی «به رنگ حماسه» خوزستان به جشنواره سراسری تئاتر ایثار

«به رنگ حماسه» 18 مهرماه در پردیس تئاتر خاوران با حضور چهره‌های فرهنگی، هنری و نظامی و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس به همراه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر در قالب دو سانس به روی صحنه می‌رود. این نمایش با ساختاری منسجم و با بهره‌گیری از آیین‌های بومی و موسیقی‌های محلی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و نمایش مظلومیت مردم خوزستان در دفاع مقدس ساخته شده است.

براساس این گزارش، این نمایش با ایفای نقش مجید شمیلی، میثم نعامی، محسن نوروزی‌پور، حمزه سواری، جواد منیعات، کفایت جادری، معصومه عموری، آزاده جدیدی، سهام دغاغله، مهسا معزی و با حضور افتخاری سیدجلال حسینی پیشکسوت تئاتر خوزستان اجرا می​شود.

عباس شجیرات، ایمان سلیح، فرزاد ابوعلی، مرتضی بوعذار عوامل گروه موسیقی و سمانه حبیب‌پور، مائده معزی و فاطمه کریمی به ترتیب مجری گریم، طراح آفیش و بروشور و مدیر صحنه نمایش «به رنگ حماسه» هستند.

به گزارش ایکنا، همچنین، جشنواره سراسری تئاتر ایثار از 14 تا 20 مهرماه به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و همکاری مرکز هنرهای نمایشی و سایر نهادهای هنری و فرهنگی در تهران برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، نمایش «به رنگ حماسه» پس از حضور در جشنواره تئاتر ایثار در محل تالار آفتاب اهواز در دهه دوم ماه محرم به‌روی صحنه می‌رود.
:
:
:
آخرین اخبار