تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۰۳۷۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درخواست از شهروندان اسرائیلی برای حمل سلاح در خیابان
شهردار قدس گفت: "با توجه به بالاگرفتن تنش ها در وضع امنیتی، افرادی که دارای مجوز حمل اسلحه هستند و افرادی که با روش استفاده از اسلحه آشنا هستند، به حمل آن دعوت می شوند."
شهردار قدس شهروندان اسرائیلی را به حمل سلاح برای مقابله با فلسطینی ها دعوت کرد.

"نیز برکات" شهردار اسرائیلی قدس، اسراییلی های دارنده مجوز حمل سلاح را به حمل آن در سطح این شهر دعوت کرد.

هم اکنون بخش شرقی شهر قدس شاهد درگیری های خشونت باری است. در روزهای اخیر چند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیدند.

شهردار قدس گفت: "با توجه به بالاگرفتن تنش ها در وضع امنیتی، افرادی که دارای مجوز حمل اسلحه هستند و افرادی که با روش استفاده از اسلحه آشنا هستند، به حمل آن دعوت می شوند."
 
رادیو صدای ارتش اسراییل گزارش داد: "این دعوت یکی از انواع خدمت سربازی ذخیره است ."
در اسرائیل همه افراد ملزم هستند علاوه بر گذراندن مدت خدمت سربازی اجباری، برای مدت ها برای حضور در نیروهای سرباز ذخیره نیز آماده باش باشند.
 
رادیو اسراییل سه روز قبل نیز تصویری از برکات در منطقه بیت حنینا در شمال شرق قدس شرقی منتشر کرد که یک قبضه مسلسل در دست داشت.
 
آمارهای رسمی نشان می دهد که 307 هزار فلسطینی در قدس شرقی زندگی می کنند. در مقابل 200 هزار اسراییلی در شهرک های برپا شده بر زمین های قدس ساکن هستند.
 
این در حالی است که آمار رسمی در مورد تعداد اسراییلی های که در قدس دارای مجوز حمل اسلحه هستنند وجود ندارد.
 
از سوی دیگر پلیس اسراییل در نظر دارد دستگاه های بازرسی در ورودی بخش قدیمی قدس شرقی نصب کند.
 
رادیو اسراییل گفت: "در راستای افزایش تدابیر شدید امنیتی، پلیس اسراییل تصمیم گرفت دستگاه هایی برای تشخیص فلزات در برخی از ورودی های بخش قدیمی شهر قدس نصب کند."
 
پلیس اسراییل در هفته گذشته برای اولین بار از سال 1967 ، ورودی های بخش قدیمی شهر قدس را به مدت 2 روز در برابر فلسطینی های غیر ساکن این منطقه بست.

37 هزار فلسطینی در بخش قدیمی شهر قدس زندگی می کنند، صدها فروشگاه تجاری و همچنین مکان های دینی اسلامی و مسیحی در این بخش از شهر قدس به فلسطینی ها اختصاص دارد.
 
بخش قدیمی شهر قدس در واقع شاهرگ حیاتی 300 هزار فلسطینی است که در قدس شرقی زندگی می کنند.  درمدت اخیر بسیاری از مناطق فلسطینی در قدس شرقی شاهد درگیری میان نیروهای اسراییلی و جوانان فلسطینی بوده است.
:
:
:
آخرین اخبار