تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۰۳۷۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از پروژه های طرح 550 هزار هکتاری درخرمشهر:
با اجرای طرح 550 هزار هکتاری، شاهد تحولی بزرگی در اقتصاد خرمشهر خواهیم بود
خوزنیوز: نشست وزیر جهاد کشاورزی با نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی ، مسئولین استانی و شهرستان  روزگذشته و در حاشیه بازدید از پروژه های جهاد نصر در طرح 550 هزار هکتاری احیای دشت های خوزستان و ایلام در محل فرمانداری ویژه خرمشهر برگزار شد.


وزیر جهاد کشاورزی پس از بازید از پروژه های موسسه جهاد نصر در زمین های طرح 550 هزار هکتاری در خرمشهر با شرکت در نشستی در فرمانداری این شهرستان گفت: دوستان ما در موسسه جهاد نصر تلاش ها و زحمت های بسیاری کشیده اند . به لطف خدا پروژه های خرمشهر نیز پروژه های روشنی هستند که با اجرای آن شاهد تحولی بزرگ در اقتصاد منطقه خواهیم بود. 
وی ادامه داد:  ما همه به خرمشهر و مردم آن مدیون هستیم و امیدواریم کارهای مثبتی که در منطقه انجام شده است وما امروز شاهد آن بودیم به بار بنشیند و باری دیگر شامل احیای نخیلات و زمین های کشاورزی خرمشهر باشیم و همچنین با زیر ساخت های ایجاد شده در باغهایی مدرن همراه نخیلات، کشت مرکبات و دیگر محصولات را داشته باشیم .

عبداله سامری نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی:
ریزگردها کشاورزی خوزستان را نابود کرده اند


به گزارش خوزنیوز عبداله سامری نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به مشکلات خرمشهر گفت: یکی از مشکلات بزرگ خرمشهر در اجرای فاز دوم مجتمع شیلات نمود پیدا می کند چرا که برای دفع زه آب ایجاد شده ی این مجتمع دچار مشکل خواهیم شد چرا که راهی نیست به جز دفع زه آب در این منطقه. احتمال دارد زه آبی که هم اکنون نیز در اطراف جاده خرمشهر به اهواز چشم می خورد به سمت خرمشهر پیشرفت کند و همه زمین ها را از بین ببرد. 
وی ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه های کشاورزی خرمشهر، شهرک پرواربندی است که سالهاست روند ساخت آن متوقف شده است و سرمایه گذاران آن کار را رها کرده اند و برخی به علت ضرر و زیان به جمع بدهکاران بانکی پیوسته اند. یکی از مشکلات این شهرک تهیه علوفه است. باید تمهیدی اندیشیده شود تا سرمایه گذاران بتوانند از در این شهرک علوفه کشت کنند تا بخشی از نیازشان را از خودشان را تامین کنند.
وی افزود: در خرمشهر ما با مشکل مجوز مرغداری مواجهیم . جهاد کشاورزی اعلام کرده است که به علت اشباع بازار دیگر مجوزی برای مرغداری صادر نخواهد شد. از آنجا که خرمشهر در مسیر ترانزیتی عراق واقع شده است می تواند بازار عراق را تغذیه کند. در اینجا من از وزیر محترم می خواهم که اجازه صدور مجوز مرغداری در خرمشهر را صادر کنند و در عوض ما قول میدهیم که ذره ای از تولید این صنعت وارد باز ایران نشود و همه به کشور عراق صادر شود. 
سامری گفت: یکی دیگر از مشکلات اساسی کشاورزی خوزستان معضل ریزگردها و بیمه ی محصولات کشاورزی است. ریزگردهایی که گه گاه تا پایتخت نیز پیشرفت می کنند کشاورزی خوزستان را نابود کرده اند اما ضرر زیان ناشی از آن شامل بیمه نمی شود. کشاورزان ما همه دارایی شان را در این را می گذارند و کشت می کنند اما بیمه ضررهایشان را تقبل نمی کند.


فرماندار ویژه خرمشهر:
 اقدامات خوبی در زمینه طرح 550 هزار هکتاری انجام گرفته است

به گزارش خوزنیوز ولی اله حیاتی فرماندار ویژه خرمشهر در این نشست خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت:  سهم خرمشهر از طرح 550 هزار هکتاری 10 هزار هکتار است و انصافا اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام گرفته است که جای تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی آن دارد. اما حدود 20 هکتار از اراضی کشاورزی مستعد خرمشهر در غرب رودخانه ی کارون واقع شده است و عمده ی کشاورزی خرمشهر در این زمین ها هستند. حال که وزیر محترم رویکرد مثبتی نسبت به این شهرستان محروم دارند درخواست داریم که این زمین ها را نیز به محدوده طرح 550 هزار هکتاری اضافه کنند.
وی در بیان دیگر مشکلاتی که به دست جهاد کشاورزی حل خواهد شد گفت: مجتمع شیلات ایجاد شده در خرمشهر که برای 2 هزار نفر شغل ایجاد خواهد کرد حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هم اکنون برای اتمام و بهره برداری به تسهیلات نیازمند است . جا دارد که از وزیر محترم جهاد کشاورزی  بخواهیم که در روند اعطای تسهیلات به این پروژه نیز همکاری کنند.

:
:
:
آخرین اخبار