تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۰۳۷۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه شهر چمران:
مشکل تملک زمین‌های شهر چمران حل شود
امام جمعه شهر چمران گفت: وزیر نفت باید هرچه سریع‌تر مشکل تملک زمین‌های شهر چمران را حل کرده و بیش از این تعلل و سهل‌انگاری نکند
امام جمعه شهر چمران گفت: وزیر نفت باید هرچه سریع‌تر مشکل تملک زمین‌های شهر چمران را حل کرده و بیش از این تعلل و سهل‌انگاری نکند.

حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر چمران با اشاره به معضل تملک زمین‌های این شهر اظهار کرد: بیش از دو دهه از تأسیس شهرداری چمران می‌گذرد اما این شهرداری هنوز قطعه‌ای زمین در تملک خود ندارد.

وی افزود: زمین‌های شهر چمران همه در مالکیت صنایع پتروشیمی و پتروشیمی بندر امام است که جا دارد از همکاری‌های مدیران شرکت پتروشیمی بندر امام صمیمانه قدردانی کنم.

*فعالیت‌های عمرانی شهر چمران تعطیل شده است

خطیب جمعه شهر چمران تصریح کرد: اما با وجود پیگیری‌های فراوان صنایع پتروشیمی کشور و وزارت نفت در رابطه واگذاری زمین‌ها به شهرداری چمران هیچگونه همکاری نمی‌کند و به همین دلیل فعالیت‌های عمرانی شهرداری تعطیل شده است.

هاشمی متذکر شد: کاغذبازی‌ها و سهل‌انگاری‌های برخی مسئولان در این رابطه پذیرفتنی و قابل قبول نیست و خلاف منویات مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: این مسئله ظلم و اجحاف به شهروندان شهر چمران است و وزیر نفت باید هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کند و دینی که صنایع پتروشیمی به مردم منطقه دارد باید ادا شود.

*برخی مسئولان دست روی دست گذاشته‌اند

امام جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: براساس قانون 25 درصد اراضی باید برای فعالیت‌های عمرانی شهر به شهرداری واگذار شود اما متأسفانه مسئولان صنایع پتروشیمی و برخی مسئولان شهرستان دست روی دست گذاشته‌اند.

هاشمی با بیان اینکه صدای مظلومیت شهر چمران باید به گوش مسئولان برسد، متذکر شد: متأسفانه برخی مسئولان شهرستان نیز در این ارتباط  احساس مسئولیت نمی‌کنند.

*نماینده مجلس موضوع را با جدیت پیگیری کند

وی اظهار کرد: نماینده مردم منطقه در مجلس که نماینده مردم شهر چمران نیز به شمار می‌رود باید با جدیت این موضوع را پیگیری کند و سکوت برخی مسئولان در این ارتباط قابل توجیه و پذیرفتنی نیست.

خطیب جمعه شهر چمران به فعالیت گسترده فرقه‌های ضاله اشاره کرد و گفت: در حالی که وهابیت، سلفیت، بهائیت و ... در حال فعالیت گسترده و ساختن پایگاه هستند و در شهر چمران نیز این فعالیت‌ها کم نیست و نیاز به مقابله جدی با این مسئله از طریق ساخت مساجد و حسینیه و ... وجود دارد اما نبود زمین برای این کار جای تأسف فراوان دارد.

هاشمی افزود: این مسئله نتیجه سهل‌انگاری و کاغذبازی برخی مسئولان است و متأسفانه مشاهده می‌کنیم که در این رابطه تساهل و سهل‌انگاری می‌شود.

*اگر فکر چاره نشود خود وارد عمل می‌شویم

وی با بیان اینکه وزیر نفت، مسئولان صنایع پتروشیمی و مسئولان شهرستان باید معضل تملک زمین‌های شهر چمران را جدی بگیرند، تأکید کرد: این هشداری برای برخی از مسئولان است که اگر هرچه سریع‌تر فکر چاره‌ای برای حل این معضل اندیشیده نشود خود می‌دانیم چگونه عمل کنیم.

امام جمعه شهر چمران افزود: مسئولان شهر چمران می‌دانند که چطور وارد عمل شود چرا که این حق مردم است و قانون می‌گوید که 25 درصد اراضی برای عمران و آبادانی شهر حق شهرداری است.

هاشمی در پایان اضافه کرد: انتظار می‌رود وزارت نفت، صنایع پتروشیمی و مسئولان شهرستان بندر ماهشهر هرچه سریع‌تر با تعامل این مشکل را برطرف کرده و مانع توسعه و پیشرفت شهر چمران از سر راه برداشته شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار