تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۰۳۷۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر:
ملت ایران مذاکره با آمریکا را نمی‌پذیرد
امام جمعه خرمشهر گفت: ما ملت ایران اسلامی دستی که منافع ایران را درنظر نگیرد و در راستای منافع استکبار گام بردارد و دست استکبار را بفشارد قلم خواهیم کرد
حجت‌الاسلام سید نبی موسوی‌فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع این شهر، با اشاره به ارتباط با آمریکا اظهار کرد: توجه به این نکته که مقام معظم رهبری به طور مکرر می‌فرمایند «راضی نیستم با آمریکا وارد مذاکره شویم» این است که مذاکره با آمریکا راه را برای نفوذ آن‌ها باز می‌کند.

وی بر سرسپردگی ملت ایران در برابر منویات رهبری تاکید کرد و گفت: ما ملت ایران اسلامی دستی که منافع ایران را در نظر نگیرد و در راستای منافع استکبار گام بردارد و دست استکبار و رئیس جمهور آن را بفشارد قلم خواهیم کرد.

امام جمعه خرمشهر با یادآور شدن ایران پیش از انقلاب و همچنین شرایط کشورهای زیر سلطه آمریکا همچون مصر، خاطرنشان کرد: این نگاه که تمام مشکلات کشور در گروی مذاکرات با آمریکا و نتیجه برجام است نگاهی اشتباه است چرا که تجربه ایران در زمان رژیم پهلوی و کشورهایی همچون مصر خلاف این را ثابت کرده است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی را تنها راه نجات اقتصاد بیمار کشور دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری بار‌ها تاکید کردند که رشد اقتصاد در سایه اقتصاد مقاومتی است و اما با وجود حمایت رهبری از دولت‌های مختلف، شاهد بی‌توجهی مسئولان به این امر مهم و روند رو به رشد تعطیلی کارخانه‌ها هستیم.

موسوی‌فرد بر لزوم گرایش به سمت توجه به کیفیت تولید داخلی تاکید کرد و متذکر شد: ما از رکود اقتصادی خوشحال نیستیم و با توجه به اینکه هر روزه شاهد بیکار شدن تعداد بسیاری از جوانان هستیم باید در فراهم ساختن بستر اشتغال به جای داشتن نگاه به بیگانگان تلاش بیشتری صورت گیرد.

امام جمعه خرمشهر که در سفر حج امسال راهنمای کاروان حجاج این شهر بود در ادامه با اشاره به فاجعه منا، مصلحت را دلیل بیان نکردن جزئیات این رخداد دلخراش برشمرد و افزود: آنچه مشخص است کوتاهی و عدم تعهد در زمان پس از واقعه است.

وی بر بافت نظامی حاکم بر مسجد الحرام و کمبود نیروهای امدادی و همچنین عدم ارائه خدمات دلسوزانه به حادثه دیدگان تاکید کرد.

وی وقوع این رخداد در حرم امن الهی را مرتبط به فراموش شدن صاحب الزمان دانست.

موسوی‌فرد همچنین از فرافکنی رسانه‌های کشورهای همچون عربستان، امارت و کشورهای وابسته در فضای مجازی در مقصر جلوه دادن حجاج انتقاد کرد و گفت: این سخن پذیرفتنی نیست و سایر کشورهای اسلامی باید همچون ایران اسلامی و رهبری این امت بخروشند.

وی به ناتمام‌‌ رها نکردن سفر هیئت ایرانی به نیویورک برای رسیدگی به وضعت پیش آمده برای حجاج ایرانی را نیز مورد انتقاد قرار داد.

امام جمعه خرمشهر در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به مشکلات پیش آمده در مجتمع تجاری «کنز المال» اروند خرمشهر، تصریح کرد: مبالغ هنگفتی از مغازه‌داران این مجتمع تجاری به عنوان پیش‌پرداخت و کرایه دریافت می‌شود که این به اقتصاد خرمشهر آسیب‌رسان است.

موسوی‌فرد مماشات با تجار و فروشندگان و همچنین رفع موانع پیش روی ورود کالاهای تجاری ته لنجی به خرمشهر برای رونق بیشتر اقتصاد این شهر را یک ضرورت دانست و از مسئولان شهری همدلی بیشتر برای نیل به این هدف را خواستار شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار