تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۰۳۷۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه شوش:
کنگره‌ای برای واکاوی فاجعه منا تشکیل شود
امام جمعه شوش خواستار تشکیل کنگره‌ای با مشارکت کشورهای اسلامی در واکاوی فاجعه منا شد
امام جمعه شوش خواستار تشکیل کنگره‌ای با مشارکت کشورهای اسلامی در واکاوی فاجعه منا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد امام در خطبه‌های نماز جمعه شوش، با بیان اینکه 25 ذی‌الحجه سالروز نزول سوره «انسان» است، اظهار کرد: شأن نزول این سوره مبارکه، کسالت و بیماری امام حسن و حسین(ع) است.

امام به جنبه اعتقادی بیماری معصومین اشاره کرد و گفت: بیماری معصومین بیانگر بعد انسان بودن آنها‌ست و معجزاتی که داشتند، تنها به دلیل ارتباط آنها با خدا بود و بدین ترتیب آنها نیز همچون انسان‌های دیگر، بیمار می‌شدند تا مردم به این موضوع پی ببرند که آنها با این معجزات خدا نیستند.

امام جمعه شوش همچنین در وصف جایگاه ائمه اطهار نزد پیامبر اسلام خاطرنشان کرد: تمام پیامبران در قبال رسالتی که داشتند، اجر خود را از خداوند می خواستند، اما پیامبر عظیم الشأن اسلام، اجر خود را تنها در محبت به خانواده اش توصیف می کرد.

امام اضافه کرد: چهل آیه در فضیلت امام علی(ع) و همچنین چهل آیه در وصف فاطمه زهرا(س) آمده است که بیانگر جایگاه بالای این دو بزرگوار دارد.

*فاجعه منا نباید فراموش شود

خطیب جمعه شوش در بخش دیگری از سخنان خود به فاجعه منا اشاره کرد و گفت: این فاجعه هیچوقت فراموش نمی‌شود و البته نباید فراموش شود چرا که بسیار دردناک و غم‌انگیز بود.

امام ادامه داد: صورت ظاهری این فاجعه، دلالت بر بی‌کفایتی مدیریتی آل‌سعود دارد که باعث اصلی این فاجعه است، صورت دیگر آن، بعد رسانه‌ای آل سعود است که بجای عذرخواهی، علت این فاجعه را متوجه حجاج ایرانی کردند و آنان را مقصر اصلی این حادثه تلخ دانستند.

وی با بیان اینکه فاجعه منا از لحاظ عاطفی بسیار زشت بود، به غیر متعهد بودن آل‌سعود به رسم مهمان نوازی اشاره کرد و گفت: از لحاظ امنیتی هم آنها در تأمین امنیت حجاج عاجز و ناتوان بودند.

امام جمعه شوش خواستار پیگیری این فاجعه توسط کشورهای اسلامی شد و تأکید کرد: در این ارتباط باید کنگره‌ای با مشارکت کشورهای اسلامی در واکاوی فاجعه منا تشکیل و اداره حرم شریفین به کشورهای اسلامی سپرده شود.

امام به آغاز ماه محرم اشاره کرد و اظهار کرد: قضیه امام حسین یک مائده آسمانی است که همه ما باید از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به جایگاه رفیع منبرهای حسینی، این منابر را مدرسه‌ای برای دریافت مسائل معنوی توصیف کرد و گفت: مبلغان باید مطالب و مسائلی را آماده کنند که به درد مردم بخورند چرا که جامعه ما از دین فاصله گرفته است و دلیل آن ندانستن مسائل دینی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته پست اشاره کرد و ضمن تشکر از کارکنان اداره پست، خاطرنشان کرد: اداره پست خدمات زیاد و گسترده‌ای را به سازمان‌ها و نهادهای مختلف می‌رساند.

امام جمعه شوش در پایان خواستار سرعت بخشیدن به تحویل محموله‌ها و پست های مردم  توسط اداره پست به مقاصد خود شد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: امام جمعه شوش ، شوش
:
:
:
آخرین اخبار