تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۰۳۷۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نخستین خانه ریاضیات خوزستان در دزفول افتتاح شد
نخستین خانه ریاضیات استان خوزستان با مجوز رسمی از شورای خانه ریاضیات وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری روز پنجشنبه در دزفول افتتاح شد
نخستین خانه ریاضیات استان خوزستان با مجوز رسمی از شورای خانه ریاضیات وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری روز پنجشنبه در دزفول افتتاح شد.

رییس شورای خانه ریاضیات کشور صبح پنجشنبه در آیین افتتاح نخستین خانه ریاضیات استان خوزستان که چهارم خرداد نامگذاری شده در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد دزفول گفت: پس از 15سال فعالیت شورای خانه ریاضیات تعداد 36 خانه ریاضیات در سراسر کشور راه اندازی شده است.

سید مجید شریفی هدف از تاسیس خانه ریاضیات در دزفول را ارتقای سطح عمومی دانش در کشور دانست و گفت: با رشد روز افزون تکنولوژی و نیاز فردی و اجتماعی همچنین ماهیت دانش ریاضی به عنوان یک علم بین رشته ای نیاز به تاسیس خانه های ریاضی در کشور ضروری است.

وی با اشاره به اینکه علوم پایه عنصر اصلی پیمودن جامعه به سمت قله پیشرفت کشور می باشند گفت: فراگیری دانش ریاضی ، فیزیک و شیمی باید به عنوان یک اصل در کشور تبدیل شود.

شریفی ضمن تقدیر نهادها، ادارات ، خیرین و همکاری ویژه شهرداری دزفول جهت تاسیس خانه ریاضیات دزفول اظهار کرد: تاسیس این خانه حاصل دو سال تلاش و پیگیری دلسوزان علم می باشد.

رییس شورای خانه ریاضیات کشور هدف از تاسیس خانه ریاضیات را ترویج علم ریاضی در جامعه دانست و گفت: نخستین خانه ریاضیات کشور در اصفهان و سپس در کرمان و تبریز تاسیس شد و اکنون بیش از یک دهه فعالیت ارزنده داشته و موفقیت هایی زیادی در عرصه های مختلف و جشنواره های مختلف کسب کرده است و بین 298 انجمن علمی کشور موفق به کسب رتبه نخست شده است.

وی ایجاد کتابخانه تخصصی ، طراحی کلاس های درس با استفاده از وسایل کمک آموزشی و استفاده از آزمایشگاه را از دیگر اهداف تاسیس خانه های ریاضیات عنوان کرد و افزود: فعالیت خانه ریاضیات بر اساس ظرفیت های موجود هر شهر بومی سازی می باشد.

شریفی افزود: افرادی که در خانه های ریاضیات فعالیت می کنند معتقدند کنکور دانش مملکت را ویران می کند لذا باید با طراحی و اجرای ایده های نو طعم حقیقی ریاضی را در کام دانش آموزان علاقمند شیرین کرد.

یکی از اساتید دانش ریاضی نیز در این آیین گفت: متاسفانه در استان خوزستان توجه به علوم ریاضی در طول تاریخ بسیار کمرنگ بوده است.

محمدرضا فاطمی افزود: ریاضیات بر خلاف جایگاهی که در کشور دارد بسیار مجهول و ناشناخته مانده و بی توجهی های بسیاری به آن شده است.

وی محمد بهجت را یکی از چهره های درخشان و ناشناس ریاضیات معرفی کرد و گفت: استاد بهجت در بلژیک ادامه تحصیل داد و در هنگام فارغ التحصیلی در بین تمام دانشجویان اروپایی رتبه اول ریاضیات را کسب کرد و در دانشگاه تهران مشغول به تدریس شد و چندین کتاب معتبر نوشت.

وی ایرج ادیبی را یکی دیگر از چهره های درخشان ریاضیات کشور معرفی و افزود: وی اولین لیسانس ریاضی بود که در سال 1328 به دزفول آمد و پس از دو سال برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و کتاب های متعددی در این حوزه نوشت.

فاطمی اظهار کرد: عطاء الله وحدتی،سید کمال وفایی ،استاد فخر عطار و استاد کشتکار از دیگر مفاخر ریاضیات در دزفول و کشور می باشند.

رضوان سلمانپور رییس خانه ریاضیات دزفول نیز در این آیین گفت: بیش از 10 سال زمزمه تشکیل خانه ریاضیات در دزفول وجود داشت که اکنون با همکاری مسوولان، خیرین و شهرداری دزفول به ثمر نشست.

وی افزود: پتانسیل های فراوانی در ریاضیات در دزفول وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

سلمانپور با تاکید بر اینکه باید از فرصت پیش آمده و تاسیس خانه ریاضیات بعنوان نخستین خانه ریاضیات خوزستان استفاده کرد و از فکر،ایده ،پتانسیل موجود با همکاری مسوولان و خیرین بهره برد.

محمدرضا کرمی نژاد شهردار دزفول نیز در این آیین گفت:در حال حاضر که دانش آموزان از همه طرف در معرض ارتباطات هستند فراگیری ریاضیات بعنوان یکی از زیرساخت های علوم پایه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود:خانه ریاضیات در جهت آماده سازی دانش آموزان،کیفیت بخشی به آموزش ریاضی ، بهبود روش ها و گفتگوی فرهنگ ها تاسیس شده و شهرداری دزفول یک واحد ساختمان مسکونی برای تاسیس خانه ریاضیات دزفول در اختیار گذاشته است.

کرمی نژاد با اشاره به اینکه آماده ارائه هرگونه امکانات برای تکمیل و توسعه خانه ریاضیات می باشد گفت:انتظار می رود اساتید ریاضی اهتمام بیشتری برای ارتقای سطح کیفی آموزش و آشنایی نوجوانان با ریوس ریاضی و تحقیق گروهی داشته باشند.

عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت:دزفول و شهر جندی شاپور بعنوان کانون اصلی علم در ایران باستان مطرح است که نشانه علاقه و استعداد مردم دزفول به علوم پایه است.

وی افزود:یکی از مشکلات اساسی در نظام آموزشی روش تدریس علوم پایه می باشد که باعث شده درس ریاضی بعنوان یک درس کسل کننده مطرح شود.

پاپی زاده ضمن تاکید بر ارائه روش های نوین تدریس توسط معلمان اظهار کرد:معلمان باید با روش تدریس صحیح ذهنیت دانش آموزان را تغییر دهند و با روش های ابداعی و نو دانش آموزان را به فراگیری این علم پایه تشویق کنند.

وی برای همکاری به خانه ریاضیات دزفول اعلام آمادگی کرد.

در این آیین از هفت دانش آموز برتر دزفول علیرضا چراغ زاده ، محمد حدادیان نژاد ، فاطمه صحراگرد، فایزه شیرمرد، احمد احمدی سیاهپوش، محمدرضا بیرانوند و مهدی حلاجان در ریاضیات که موفق به کسب نمره کامل در دروس جبر ، هندسه ، حسابان و دیفرانسیل شده بودند با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.

در این آیین همچنین از پیشکسوتان نامدار ریاضیات گذشته در دزفول استاد فاطمی،کشت پور و فخر عطار تجلیل شد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: خانه ریاضیات ، دزفول
:
:
:
آخرین اخبار